Prosvetni glasnik

ПРЕДАВАЊЕ

61

Па не буди ни ти тужан, Певај са мном! (Понављање 2. строФе). 3. Кад ће се путник уморити ? Еако ће се одморити ? Кад путник устаје са спавања? (Изјутра). Још раније? (У зору). Зашто устаје у зору ? Зашто је у зору најлепше путовати? Какве је душе путник у зору? А какве воље? С тога баш кад: Зора зори. Путник пође Душе лаке, воље чиле. (Понављање). * Шта је тада шева чинила? А путник? Шева пева, путник пева, Њнхове се песме елиле. (Понављање). * Зашто певају путник и шева? (Што су веседи, орећни). Коме су те песме среће миле ? Певали су песме среће, Што су Богу тако миле. (Понављање 3. строФе). Понављапе целе иесме. Како је путник поздравио шеву? А шева путника? Шта је затим рекао путник? А гаева њему? Шта је било у зору? Најпосле ће се поновитп цела песма с иодељеним ученичким улогама, чиме ће се изазвати већи интерес и пробудити јача осећаља.

С овим се предавањем могу довести у везу друге подесне песме за декламовање и певање, којима се велича име Божје, буди Богопоштовање и негују религиска осећања. Од тих песама да поменемо : Моли се Богу (Змај), Слава Богу (М. Шапчанин), Молитва наше мале Даниде (Змај), Хвала Богу и др. Нема никакве бојазни од опширности предавања, пошто се методске јединице не морају свршити за један час. Да су пак оваква предавања од неизмерне користи, види се по ономе, што се у овоме правцу радило у напредним немачким школама. Негт нам у својој збирци излаже драгоцени васпитни материјал: „Мати и деца", „Деца и тице", „Тица на прозору" и „Бог све види". Кад би се ово васпитно градиво прерадило и довело у везу са нашим дечјим песмама, којих имамо у изобиљу, онда би се успешно могло употребити у нашим школама, у којима