Prosvetni glasnik

190

НРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

предавања из Хемијске Технологије. За Хемијску Технодогију или Примењену Хемију морала би се дакле отворити засебна катедра. И у том случају била би два наставника, јодан за Општу а други за Примењену Хемију. Међу тим за Технологију пе би био потребан наставник кад се Хемија подели на Анорганску и Органску. У том случају наставник Анорганске Хемије могао би узети и Примењену Анорганску а наставник Органске и Примењену Органску Хемију. На тај начин за сада бар много боље подмирила би се потреба и за Општу и за Примењену Хемију. Најбоље је да се Иримењена Хемија предаЈе непосредно у вези са науком. Само на тај начин била би Технологија на Универзитету код нас како ваља застушвена, а и поделом на Анорганску и Органску Хемију наставници тих огромних делова науке били би у стању најбоље да се одрже на висини савремене науке. Таква подела боља је за наше прилике и стога, што по оној другој подели на Оишту и Примењену Хемију према искуству на Великој Школи не би довољно било само 2 наставника већ морало би их бити више, те да Хемија на Универзитету буде онако застуиљена како значај те науке захтева. « Из свега тога јасно се види да је најбоље за сада ако се подели катедра Хемије на Анорганску са Примењеном Анорганском и на Органску са Примењеном Органском Хемијом. На реду је даље наставник за Физичку Хемију. Еад се и у Великој Шкоди увидеда потреба за једног наставника Физичке Хемије, па кад је то као што сам сазнао акцептовао и Универзитет, онда се може сматрати, да је питање о наставнику Физичке Хемије решено. Према томе надазим да за Универзитет није потребно више од три место четири наставника, кодико је према подели Хемије у Великој Школи потребно било. Привремено било би дакле довољно три наставника, али по себи се разуме да би много боље бидо, кад би се одмах решидо, да поред проФесора за Анорганску и Органску Хемију буде и по један доценат, који би у засебним курсевима прелазиди важније партије из Општеи Примењене Хемије, које проФесори Анорганске и Органске Хемије не би доснеди да пређу, или би према приликама и потреби а у споразуму са наставником Анорганске односно Органске Хемије држали специјалне курсеве и који би, помажући проФесору у предавањима и вежбањима, спремали се за проФесора Хемије. Исто тако по себи се разуме да сваки проФесор Хемије мора имати и Асистента, који би имао да припрема огледе за предавања и да је стадно код ученика у Л.абораторији. То би у главном било што сам за сада имао да поменем о броју наставника Хемије на Универзитету. —