Prosvetni glasnik

1ГАУКД И НАСТАВЛ

703

5 = 22 т. — Око лоптс описана је облица и равнострана купа. У какној су размсрн а) површине и ћ) запремпне та три тела? — Метална шупља лопта, чији .је већи пречник 18 си., а дебљина 2 см., претопљена је у масивну лопту. Колики је нречник ове друге лонте? Колика је површина лопте, која је уписана у правој куни, чи.ја је висина ћ, а нолупречник основе г? — Израчунати површину и заиремину правоуглог паралелопипеда, кад се зна. збир његових пвица х 4-у -ј-г = 74,4т. и размера њихова х: у :х = 5 :4:3. — Кад је зт а = 0,8 сс колико је Ц —? — Доказати да је со1# а = созос 2а = со!§ 2а. — Ко9 лики јо угао х, кад је вес х = — ? — Решити једначину: О 2 8Ш х + 3 . ол т> . 5 X — 2 , „ х 3"зПГТ— 1 = ' -Реш »тиЈадн «чн.у: г ^ т -р 3 +2ц=7. - Решити троугао, кад се знају а = 325ш, ћ = 212 ш и « = 89° 2'. 35".Решити равнокраки троугао, кад се знају висина ћ (основина) и полупречник г уписаног круга. — Решнти равнокрак траиез, кад се знају паралелно стране а = 533,62 т, и ћ = 345,18 т. и површина 1 = 25.000 кв. м. — Конструисати криву 9х 2 + 16у' 2 = 144. — Наћи једначину праве, која пролази кроз тачку М (2,5), а паралелна је с правом, што везује таћке N (3,-4) и Р (5,1). — Израчунати угао који граде праве " 9 . 1 5 6 V ■ * / ч « У = ј х + — и у = — х — —. — У троуглу, чиЈа су темена А (о,о), Б (5,0) и С (3,8), доказати да се висине секу једној тачки. — Наћи једначину иотенциске линије кругова (х + З) 2 + (у — 2) 2 = 26 и (х — I) 2 + (у -ј- 2) 2 = 16. — Површина елинсе је геометриска средина између кругова описаних над њеним осама као над пречницима. — Дата је нарабола у 2 = 4х и на њој две тачке, чије су апсцисе 2и 4. Кроз те тачке повучене су параболине дирке. Одредити угао тих дирака. Дата је парабола једначином у 2 = 20х. Две су тачке на њој. ТачкаА има апсцису х, = 12, а тачка В ординату у. 2 =10. Коликаје површина, која се налази између параболиног лука АВ, ордината тачака А и В и апсцисне осовине ? II београдска гимназија Српски језик: Т ј разред: наставник г. Драгутин КостиА, проФесор. И ја могу номоћи отаџбини у опасности. — Карактеристика Смаил-Аге Ченгића (по спеву Мажуранићеву) — Новица код Владике Рада (дијалог, допуна спеву Мажуранићеву). — Какав треба да буде друг мој. — Шта волиш да будеш. — Пренричати садржину Владимира Дукљанина од Стевана Сремца. — Разговор Самуила са Косаром и Владимиром (разрада, по причи Владимир Дукљанин од Ст. Сремца). — Поправке стила у датом чланку. У 2 разред: наставник г. Јеремија ЖивановиЛ, проФесор. Препричавање пародних песама и приповедака. — Белешке о усменој књижевности (код наших и туђих писаца). — ,Ко се дима не надими, тај се ватре не нагре.ја". — Иоправљање етилских погрешака тексту. (Рад трајао 20 минута и задаци на часу поправљани). — То исто, рађено пун час. — Одређивање песничких украса у датим