Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

превод. — Над понором, песма у прози из великог руског деклематора; превод. — „Дете иред гробом матере", песма из великог руског декламатора; превод. — „Невидљиве сузе", пеема из великог руског декламатора; превод. — Препричати причу „Хиљаду златника" из читанке Глушчевићкинс. Задатке из математике Ужичка Гимназија није могла саонштити зато што штампарија, у којој је штампан извештај, није имада потребних. математичких знакова. Ваљевска Гимназија Српски језик: V разред: наставннк г. Григ. Хаџи-ТашковиИ, проФесор. 0 стилу. Проза и поезија; поезија н стихотворство. — Главна начела стила. — Стилистичка одена беседе калуђерове у Смрти СмаилАге Ченгића. — 0 кљижевној композипдји; природа инвендије и начела диспозиције. — Композиција у Смрти Смаил-Аге Ченгића. — Беседа. Тема: „Треба ратовати". (Поводом анексије Босне и Херцеговине). Бранко Радичевнћ: Кад мнидија' умрети (књижевна анализа). — 0 српском народном песништву (литерарна, етичка. и национална вредност). — Најлепше што сам до сад прочитао (образложено). Одговори: Прва Бразда, од Глишића; У Ноћи, од Б. Станковића; Чича-Тома, Ј. Беселиновића; Школска Пкона; Први пут с оцем на јутрење, Л.. Л.азаревића: Ни окошта, од Глишића; Милан Наранџић; Песма из Пталије; Хајдук Станко; Два Идола; Л.овчеви записи; Песма о песми, одЗмаја; једна песма Дучићева. — Еорист коју сам имао од учења књижевне теорије. VI разред: наставник г. Сима ПандуровиИ, суплент. — Утисци из позоришта. — 0 драмској интризи у ТриФковићевим комедијама. — Слободаи избор. — 0 драмском склопу „Пере Сеггдинца". — Разрадити и објаснити (према наставниковим инструкцијама) Његошове стихове: „Време земно и судбина. људска, Два образа највише лудости. Без поретка иајдубља наука, Сна људскога ђеда ал' очеви. Је ли ово причина управа, Којој тајну постић' не можемо, Је л' истина е ово овако Ал ( нас очи сопствене варају?." — Владика Данило и игуман СтеФан у ,Горском Вијенцу". — 0 историјским мотивима у литератури. — 0 значају ђачких књижевних дружина. — Рат (реФлексија). — Далмација и Италија у Средњем Веку (односи иолитички, трговачки, књижевни). — У које бисте крајеве, ириликом велике екскурсије, волели ићи, и зашто? — Зашто се еп доцкан јавио у дубровачкој књижевности? — Експозиција у Шекснировом „Јулију Цезару" (са уметничког гледишта). VII разред: наставник госп. Мих. ЖиладиновиК, ироФесор. Којим људима Историја даје назив велики ? — Једно срце, друго судба жели. (Ђ. Јакшић). — Качић и Рељковић, њихов значај и парарела. — „Брат је мио, које вере био" разрадити ирема политичким приликама, у којима се данас налази сриско племе. — Разрадити и објаснити стихове II. Прерадовића: „Љуби, роде, језик преко свега, У њем живи, умири за њега! По њему си све, што јеси: Своје тијело, дио свијета". Доситије као писац о вери и борац противу црквених и верских заблуда, доцније у цркву унесених. — Напредне и слободо-