Prosvetni glasnik

Одређивања позива у школама

145

може понети плодом ако јој не притекну у помоћ, својим знањем и искуством, разни стручњаци: лекари, физиолози, психолози и васпитачи. До сада, раднички синдикати су показали много добре воље за примену психо-технике. „Не можемо исказати колико желимо да се истраживања те врсте упознају и шире, пише један француски синдикалист у листу /_е Реирк, пошто она обухватају истовремено и појединачну срећу произвођача и добро целе заједнице". — Послодавци су мање одушевљени том реформом, али захтевају да им у управним одборима Уреда буде осигурана већина гласова, пошто се од њих тражи да поднесу већи део трошкова. — Да би се обезоружали такви захтеви, којима нема места кад је реч о једној установи од опште користи, било би најлогичније и најприродније да Институти за одређивање позива били они придодати Занатским Коморама или не — буду о трошку народне целине, којој у крајњој линији имају и да служе. драгољуб јовановић

ГОДИШЊАК СРЕДЊИХ ШКОЛА ЗА ШКОЛСКУ 1921—1922 ГОДИНУ — Један покушај (5) XI. ШКОЛСКЕ КЊИЖНИЦЕ 1. Наставничке књижнице су у Србији и Црној Гори већином упропашћене или разнете. Школски кредити су незнатни, те се нове књиге ретко набављају, сем нешто часописа. Тамо где су се почеле изнова стварати, ове књижнице увећавају се гдешто поклонима (издања Академије Наука, Вукова Дјела). Неке су од школа у Ј. Србији добиле известан број књига ове године од Министарства Просвете. — У Банату, Бачкој и Барањи су готово у свима школама богате књижнице књигама стручне садржине и из лепе књижевности, и то већином на маџарском и немачком језику. 2. Ђачке књижнице су обично својина ђачких дружина, и у већини су састављене из белетристичких књига, оригиналних и преведених (понајчешће издања Српске Књижевне Задруге,). Познати недостатак наше књижевности у погодним књигама, нарочито за ученике нижих разредд средњих школа, повећан је још више што се и оно мало одабраних књига ретко у којој школи може наћи у више примерака, да би се што више деце користило њима у исто време. 3. Књижнице школских уџбеника, које су пре рата указивале обилну помоћ сиромашним ученицима позајмљивањем уџбеника за целу школску годину, сад су врло ретке, јер школе немају довољно кредита за набавку данашњих страховито скупих уџбеника. просветни гласник , I књ., 3 св., 1923. 10