Prosvetni glasnik

Општи део

1027

Од почетка другог тромесечја по два школска задатка тромесечно с латинског на народни језик. II разред (3 часа недељно) Граматика. Понављање и допуњавање пређеног градива у I разреду. Депонентни глаголи; перифрастична коњугација; уегђа апоша!а; асЗуегђЈа; особености основних облика важнијих глагола по свима коњугацијама (перфекат, партицип перфекта пасива или супин). Из синтаксе: важније особености падежа на које се у штиву наиђе; употреба имена градова; сопзесиИо 1ешрогит; аблатив апсолутни; ассизаИуиз сит 1пПпШуо и друге главније појаве које се разликују од нашег језика. Штиво. Поједине реченице и непрекидно штиво: 1) световно: басне, приче и анегдоте као у I разреду. Лакша одабрана места из прозних писаца (ТЈНотопс! и др.); 2) црквено: одабрана места из Јеванђеља; Оче наш; Вјерују и др. По два школска задатка тромесечно. III разред (2 часа недељно) Граматика. Прнављање и допуњавање пређеног градива, нарочито допуњавање знања о подређеним реченицама и о паде^шма, све на штиву. Штиво (у хрестоматији). Лакша и лепша места из Цезарових Коментара о галском рату и из других прозних дела. Одабрана места из Дела и Посланица апостолских. Тебе Бога хвалим; првих 18 стихова прве главе Јеванђеља по Јовану, као и друга одабрана места из црквених текстова латинских. Годишње четири школска задатка с латинског на наставни језик, приближно у једнаким размацима. IV разред (2 часа недељно) Граматика. Понављање и допуњавање пређеног градива, и то само на штиву. Штиво (у хрестоматији). Плиније Млађи (први хришћани), Цицерон (први говор против Катилине или што друго из његових говора); које лакше и занимљивије место из Сенеке; избор из Августина, Амвросија и других латинских црквених писаца и текстова (лепо место, молитва, песма и др.). Школски задаци као у III разреду. Напомена. У сваком разреду треба да се научи по Један или два одељка напамет, по нахођењу и нзбору наставникову.