Prosvetni glasnik

1036

Просветни гласник

3. Ритмички облици: синкопа, триола, доула, секстола, групето итд, 4. Молска лествида, хармонска и мелодијска у односу према дурској. 5. Конструисање молских лествица. 6. Интервали у молској лествици. 7. О обртајима интервала. 8. Квинтни и квартни круг на више и на ниже. 9. Трозвуци на I, IV и V ступњу у молској лествици. 10. Мелодијски и ритмички диктат. 11. Проширивање знања о нијансирању, о темпу; о лепоти тона, о лепом певању, о врстама и обиму људских гласова итд. Б. Практични део 1. Певање молских лествица. 2. Певање рашчлањених трозвука на I, IV и V ступњу у молској лествици. 3. Певање вежбања ради погађања свих интервала у молској лествици. 4. Певање вежбања у два гласа. Уџбеник. — М. Милојевић. Основи музичке уметности 1 и 2 део. Напомена. — Резултат учења у другом разреду треба да је толики, да ученици могу отпевати са табле (рпта У1з1:а) сваку мелодију у дурској и молској лествици, у којој нема особито компликованих ритмова и непевачки (инструментално) поређаних иитервала. б) Хорско певање Као у првом разреду. в) Свирање на виолини или клавиру (хармонијуму) Виолина: беуак ор. 6 св. 3 и 4, школа Магаз-а или Влад Р. Ђорђевића; 8Н .Г ор. 32, Р1еуе1 ор. 8, Магаз ор. 38. Клавир: продужење започете школе; Оиуегпоу ор. 176, 1^етоте ор. 37; или 1^б5сћћогп ор. 186 и 192 — дурске лествице. Ш разред (1 час недељно) а) Нотно невање А. Теоријски део 1. Паралелне лестивице. *— Еухармоиијске лествице. 2. Хроматска лествица.