Prosvetni glasnik

Општи део

819

III Практичне вежбе 8 часова недељно На практичним вежбама кандидаткиње треба да се темељито упознају са радом у добро уређеном забавишту и разним дечјим установама, што ће им доцније у самосталном раду послужити као пример. Исто т^ко треба да се упознају и са разним .тешкоћама, с којима ће се борити пре него ће у појединим местима подићи и организовати добро уређено забавиште или неку другу дечју установу. Кандидаткиње треба да се упуте, како се могу савесним и правилним радом, добром вољом и истрајним убеђивањем надлежних постепено отстранити разни недостаци као што су на пр. неподесне просторије, велики број деце, немање дворишта или баште итд. Кандидаткиње треба да науче како има да се уреди породични живот и како да се уведе радост и национални дух у забавишта и друте дечје установе, даље како да се забавишта организују па да могу да послуже мајкама не само као саветовалишта за васпитање деце него и као саветовалишта за што боље вођење домаћинства. Практичне вежбе у дечјим установама треба да су у непосредној вези са свима предметима. Кандидаткиње треба прво да хоспитују, те да се том приликом упућују у посматрање рада и живота у дечјим установама, а онда и у психолошко-педагошка посматрања појединог детета. О свима овим посматрањима кандидаткиње праве белешке, о којима доцније на предавањима слободно дискутују под воћством наставника који су практичним вежбама присуствовали. Затим се пређе на самосталан рад. Водиће се рачуна о томе да свака кандидаткиња што више пута дође на рад. За извођење практичних вежби не долази у обзир само забавиште које је одређено као вежбаоница него и разне друге дечје установе и забавишта у месту где се течај налази, и у местима ближе околине. Исто тако се практичне вежбе не смеју изводити увек у исто време дана, него кандидаткиње треба да се упознају са управом, радом и начином живота у дечјим установама преко целог дана, и да том приликом науче да саставе распоред дневног дечјег занимања у појединим дечјим установама. У практичне вежбе спада и посећивање породица код куће. приређивање родитељских састанака, саветовање мајки, и организовање разних свечаности у дечјим установама. Детаљан план о практичним вежбама у дечјим установама израдмће наставничко веће течаја водећи рачуна о свима предметима и циљевима образовања забавиља.