Prosvetni glasnik

832

Просветни гласник

спадају у забавиште и могу се употребити само у случају кад се не би могла набавити хартија за иаковање. Бојење оловкама, кредом и воденим бојицама, нарочито при илустровању разних прича, је врло важно васпитно средство. За бојење се употребљава храпава страна обичне хартије за паковање. У сваком забавишту треба омогућити да деца што више цртају кредом на црним даскама које висе около на зиду. Дечји цртежи, нарочито карактеристични, чувају се на одређеном месту, а поједини се обесе на зид. 7) Дечји радови а) Цепање (тргање) и изрезивање хартије Цепање (тргање) и изрезивање простих облика из хартије у боји развија смисао за боје, јача вољу за игру и рад, и навикава на ред и уредност. Цепањем. (тргањем) хартије може дете да приказује једноставне облике разних ствари из своје околине, а да не употреби маказе. Забавиља упућује децу у тај рад. Затим им показује како се рукује маказама и како се изрезују разни облици из хартије. Облици се претходно не нацртају на хартији, него се добивају самим цепањем и изрезивањем. Кад су се деца довољно извежбала у тргању и изрезивању, прелази се на рад у групама. Облици се распоређују и лепе на хартију у бојама у вези са посматрањем, разговорима, причањем и осталим радом у забавишту. Илуструју се приче, басне или који доживљај. б) Савијање, борање хартије Савијање или борање хартије је занимање које развија смисао за тачност и облике, и навикава на стрпљивост. То занимање се у главном заснива на подражавању. Савијањем или борањем деца израђују само оне облике које познају и које могу употребити у игри. в) Моделовање Моделовање, којим се поред чула вида развија и чуло пипања и мишићи, потпомаже стварање претстава о предметима, навикава децу на уредност и чистоћу. Моделовање омогућава деци да задовоље свој нагон за експериментисањем, проналажењем и стварањем. Моделовање се врши у вези са осталим радом у забавишту, а полази се од доживљаја. У тај рад децу не упућује забавиља, већ она улазе сама У рад. То је нарочито могуће онде где се у истом одељењу налазе старија и млађа деца, јер старија деца предају своје знање млађој деди.