Prosvetni glasnik

848

Просветни гласник

65 Прехма указаној потреби, а на основу § 19 Закона о оредњим школама и у вези са мојим ранијим одлукама IV бр. 8784/40 и IV бр. 9147/40, одлучу јем: да се од почетка школске 1940/41 године учи поступно талијански језик место француског језика још и у Мешовитој реалној гимнази.ји у Битољу. 27 септембра 1940 године . Министар просвете Београд Д-р Корошец С. р.

IV бр. 12910 28-1Х-1940 год. Талијански језик место француског учиће се још и у Мешовитој реалној гимназији У Битољу. 66 IV бр. 11769 У вези са одлуком IV бр. 8784 од 10 13-1Х -1940 год. августа 1940 године прописујем Упутства за наставу не- УПУТСТВА мачког језика у I и II разреду реалних гимна- за настаВ у немачког језика у I и II разреду 3 р^клас М г И имнази Р јГ реалних гимназија и реалки и I разреду класнчних гимназија у школској 1940141 години, а према одлуци IV бр. 8784 од 10 августа 1940 године. Министарство просвете, у вези с променама у настави немачкога језика, донеће потребне измене и допуне програма, а за ову школску годину даје следеће упутство за наставу у I и II разреду. Како засада немамо уџбеника немачког језика за I и II разред, радиће се у овој школској години по одобреним уџбеницима за III разред. С тим у вези неће се ни програм моћи битно изменкти, али наставник ће сам одабрати из тих уџбеника она вежбања и штива која највише одговарају психолошком развоју ученика на почетничком степену. Главно тежиште полагаће се кроз неколико месеци на планско вежбање у правилном изговарању и наглашавању немачких речи, најпре на основу слушања, понављања изговорених једноставних реченица, појединачно и у хору, у првим почецима без употребе уџбеника (акустички моменат); апстрактним учењем речи ван реченичне везе и фонетичким тумачењем гласова не може се на почетничком степену постићи сигуран успех. Треба почети везањем речи за предмете које ученик види око себе, и већ од првих почетака настојати да ученик веже те речи у једноставне реченице. Тек касније ће се прећи на читање и писање (визуелни моменат).