Radno i socijalno pravo

Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству

облици писмене провере укључују тест, писмени рад и симулацију ("узорак рада"). Ако тест служи вредновању стручних оспособљености и знања, кандидати бирају један од више понуђених одговора. Писмени рад, пак, захтева од кандидата кратку анализу и извођење закључка на тему коју зада конкурсна комисија. Симулација захтева да се у облику писменог састава реши задати типични проблем који се јавља на радном месту. Разуме се, конкурсна комисија одређује тему писменог рада, односно саставља кратак опис типичног проблема и одређује време које кандидатима стоји на располагању за израду писменог рада, односно за решавање симулације ("узорка рада").

Правилником је, такође, предвиђено да се приликом изборног поступка за попуњавање положаја вреднује и садржина пријаве на конкурс, односно подаци о образовању, радном искуству с кратким описом послова на којима је кандидат до подношења пријаве на конкурс радио, податке о одговорности на тим пословима, као и податке о стручном усавршавању и посебним областима знања. Кад је то потребно за рад на одређеном положају, Правилник предвиђа да конкурсна комисија проверава познавање права Европске уније.

У погледу провере вештина, Правилником је предвиђено да се само кандидатима којима је израчуната просечна оцена на разговору проверавају вештине руковођења и организационе способности, вештине логичког и аналитичког резоновања, и то путем стандардизованих тестова које одреди Високи службенички савет. Разуме се, Високи службенички савет (формално) одређује стандардизоване тестове на предлог психолога запослених у Служби за управљање кадровима, који своје предлоге стандардизованих тестова сачињавају lege аг15, уз консултовање струковних удружења психолога (и других релевантних институција).

Кодекс понашања

Високи службенички савет у својој надлежности има доношење кодекса понашања државних службеника. У току месеца октобра 2006. године, очекује се усвајање Кодекса понашања државних службеника. Овај Кодекс треба да mpey3me, mutatis mutandis, onropapajyће стандарде из Модела кодекса понашања јавних службеника који је усвојио Савет Европе 2000. године, а који је донет и у циљу превен-

59