Radno i socijalno pravo
Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству
"одговарајуће погодности како би остварили своју улогу". Утврђујући изричито право радничких представника на заштиту у оквиру предузетништва и на погодности које су им додељене као циљ који треба да се оствари у државама уговорницама, у члану 28. Повеље стоји да су се стране уговорнице обвезале да у предузетништву обезбеде "делотворно уживање права радничких представника да обављају своје функције, тако да: а) они уживају ефикасну заштиту од акта који су против њих усмерени, као што је отпуштање само због тога што имају статус радничких представника у оквиру предузетништва; 6) и да добију такве одговарајуће погодности како би им се омогућило да спроводе своје функције брзо и ефикасно, при чему би се водило рачуна о индустријским односима земље и потребама, величини и капацитетима дотичног предузетништва".
3. Сагласно наведеним међународним актима, право на синдикално организовање и деловање у једном демократском друштву, може бити само предмет ограничења у националном законодавству, једино кад је то ограничење нужно у интересу заштите виших друштвених циљева и вредности, као што је заштита "националне безбедности или јавне сигурности; јавног поретка или заштите јавног здравља; морала или правног поретка; слобода других лица.“
4, Када су у питању домаћи извори права у овој области, норме о слободи синдикалног удруживања и деловања у Републици Србији јесу норме највишег правног ранга, тј. норме Јех гиретог. Слобода синдикалног удруживања и деловања једна је од основних слобода зајемчених Уставом Републике Србије, као основним законом земље. Она је у члану 44. Устава прокламована заједно са слободом политичког и другог организовања и деловања, и то без одобрења, уз упис у регистар код надлежног органа. Ни наш уставотворац слободу синдикалног организовања и деловања не опредељује као слободу у апсолутном смислу, већ се она, може ограничити, али само из разлога који су таксативно утврђени самим Уставом. Разлози ограничења ове слободе у нашој земљи крећу се у оквиру разлога утврђених у поме-
У члану 11. Европске конвенције стоји да се наведена органичења Законом могу установити само у интересу "националне безбедности и јавне безбедности, ради спречавања нереда и криминала, заштите здравља и морала, или ради заштите права и слобода других".
69