Radno i socijalno pravo

Златибор 2007 Радно законодавство у пракси

3) Остваривање недовољних прихода Републичког завода за здравствено осигурање од појединих категорија осигураника (земљорадника, пензионера и незапослених);

4) Неизвршавање у потпуности уставне и законске обавезе Републике у погледу покрића трошкова здравствене заштите неосигураних лица;

5) Непостојање одговарајућих начина, односно облика плаћања давалаца здравствених услуга (здравствених установа) за њихов рад;

6) Капацитети здравствених установа (у првом реду број запослених у њима), а не обим и квалитет здравствених услуга као основно мерило за утврђивање висине накнаде за њихов рад;

7) Постојање несклада између здравствених потреба грађана, утврђених права из области здравственог осигурања и материјалних могућности за њихово остваривање;

8) Постојање обавезе наметнуте осигурању да финансира укупне капацитете здравствених установа за чега оно нема како потребе, тако и могућности;

9) Настојање да се преко осигурања покрију укупни трошкови здравствене заштите становништва;

10) Непостојање одговарајуће контроле финансијског пословања здравствених установа и други проблеми.

У вези са плаћањем доприноса за здравствено осигурање потребно је:

1) појачати систем контроле уплате доприноса;

2) пооштрити одговорност за њихово неплаћање;

3) не дозволити да било ко буде, на било који начин, ослобођен од обавезе плаћања;

4) обуставити остваривање права из здравственог осигурања, изузев хитне медицинске помоћи, осигураницима чији послодавац не извршава обавезу плаћања доприноса;

5) преиспитати начин обрачуна доприноса појединих категорија осигураника (на пример земљорадника);

6) настојати да Република испуњава своју обавезу у погледу обезбеђивања реалног износа средстава за здравствену заштиту неосигураних лица;

446