Radno i socijalno pravo
Златибор 2007 Радно законодавство у пракси
3) Остваривање недовољних прихода Републичког завода за здравствено осигурање од појединих категорија осигураника (земљорадника, пензионера и незапослених);
4) Неизвршавање у потпуности уставне и законске обавезе Републике у погледу покрића трошкова здравствене заштите неосигураних лица;
5) Непостојање одговарајућих начина, односно облика плаћања давалаца здравствених услуга (здравствених установа) за њихов рад;
6) Капацитети здравствених установа (у првом реду број запослених у њима), а не обим и квалитет здравствених услуга као основно мерило за утврђивање висине накнаде за њихов рад;
7) Постојање несклада између здравствених потреба грађана, утврђених права из области здравственог осигурања и материјалних могућности за њихово остваривање;
8) Постојање обавезе наметнуте осигурању да финансира укупне капацитете здравствених установа за чега оно нема како потребе, тако и могућности;
9) Настојање да се преко осигурања покрију укупни трошкови здравствене заштите становништва;
10) Непостојање одговарајуће контроле финансијског пословања здравствених установа и други проблеми.
У вези са плаћањем доприноса за здравствено осигурање потребно је:
1) појачати систем контроле уплате доприноса;
2) пооштрити одговорност за њихово неплаћање;
3) не дозволити да било ко буде, на било који начин, ослобођен од обавезе плаћања;
4) обуставити остваривање права из здравственог осигурања, изузев хитне медицинске помоћи, осигураницима чији послодавац не извршава обавезу плаћања доприноса;
5) преиспитати начин обрачуна доприноса појединих категорија осигураника (на пример земљорадника);
6) настојати да Република испуњава своју обавезу у погледу обезбеђивања реалног износа средстава за здравствену заштиту неосигураних лица;
446