Ratnik
НАСТАВА У ШВАЈЦАРСКОЈ 127
Целом наставом, у колико се она односи на подофицире, треба тежити томе, да додељене им дужности схвате као задатак не само користан и племенит, већ и да у вршењу истог налазе задовољства. Погодна настава може да пробуди код њих у великом степену савесност за своје обавезе према служби. Треба знати, да они врше своју дужност овако и подносећи све напоре без роптања они постају сигурна и солидна потпора официру и врло добар пример за потчињене.
У рекрутској школи подофицира треба резервисати нарочито поље рада. Љубав ка служби, углед њихов, као и вредност њихове личности треба им не само уздићи, већ то одржати и учврстити. Ситничарским претеривањима не треба да се умањи осећај њиховог достојанства, као и то да се не издају заповести за сваку ситницу и непрекидно контролише рад.
Подофицир треба код официра да наиђе на поверење, савете и потпору; ако тога нема, онда се он удаљава од њега и у место да подофицир постане елеменат прогреса (напретка), он постаје. елеменат расула.
Ш. Настава рекрута.
У иззођењу наставе треба се чувати, да она не носи на себи карактер журбе и хитње; јурење за што бржим успехом не треба да постане са друге стране узрок нервози наставника.
Јединачној обуци треба посветити највећи део додељеног времена, те да се она учврсти као што треба и да се од рекрута може да створи: војник.
Служби око одржавања унутрашњег реда треба дати и праву васпитну вредност, у циљу стварања, војника. Тражењем тачности и у најситнијим стварањима када се то тиче вршења (испуњавања) својих дужности.
У раду треба захтевати потпуну прибраност духа и не задовољавати се успехом рада пре, но што се добије оно што се жели и то у жељеној форми. Ово се такође има да примени и у вежбањима чисто стројне (формалне) обуке, одређене "ради навикавања људи на подношење великих напора и обраћања највеће пажње, како би се могло рачунати на њих иу одлучним тренутцима.
За време обуке рекрутима треба објаснити: да је сваки од њих дужан да се у границама своје физичке снаге залаже сав, а за рад за који је способан.
У принципу, у обуци рекрута, вежбања треба разликовати на: чисто стројна (формална) и на она у којима се дају само упуства«“за рад у борби. У првој групи вежбања води циљу: педантна тачност, у другој има да се остави потпуна иницијатива.