RTV Teorija i praksa

Naš prikaz odnosa dvaju različitih ocenjivača (kritike i gledalaca) dovodi nas do sledećih osnovnih zapažanja: dijametralno suprotno vrednovanje tretiranih televizijskih drama zanemarljive razlike u ocenjivanju koje su davale pojedine kategorije gledalaca. Čak i moment obrazovanja ne utiče na ocenjivanje. Čin'i se da izuzetna benevolentnost publike potvrđuje tezu Ž. Kaznev (J. Cazeneuva), da anketirane osobe, naročito one koje ne pripadaju višim socijalnim slojevima, obično ocenjuju pozitivno sve emisije. Posto ne poznajemo sociološke i psihološke uslove anketirane grupe, о tome ne možemo reći nešto vise. S tim u vezi bismo skrenuli pažnju na još jedan detalj: ocenjivanje žanra, s obzirom na ostale televizijske vrste. Sva četiri »barometarska« merenja raspoloženja publike prema televizijskim emisijama pokazuju da se TV drama kotira veoma visoko na listi popularnosti. Veoma je stabilna tendeneija da se upravo drama uvrsti negde pri vrhu najgledanij.h emisija.

115

Siedi još prikaz ocenjivanja po obrazovnim grupama: °/ /о prosečna ocena do 4 razreda osnovne škole 4,8 3,5 4 —8 razreda 42,0 3,5 škola učenika u privredi 23,3 3,4 srednja škola 21,3 3,6. visa ili visoka škola 8,6 3,6