RTV Teorija i praksa

Svaka situacija je uslovljena ekonomskim faktorima kao i kulturnim i politichini koji vrše pritisak na komunikaciju. Novi pokušaji se nastavljaju u dvosmislenosti, u dvosmislenosti se obavezno formira veliki broj mišljenja, a ne kako se to i dalje zamislja u odabranim krugovima ili na sastancima eksperta pod jedinim uticajem razuma. Treba očekivati da sve te devijacije, pritisci i zablude prate izmenu struktura koja je u toku. Možemo se najzad upitati da li mezo i mikro-televizija, pod pretpostavkom da su efikasne u svom dometu,nadoknađujući nedostatke makro-televizije ipak ne ostaju podčinjene ekranu čija nesvodljiva dvosmislenost stvara istovremeno jednog tumača i jednu masku, jednog vršioca transmisije i jednu prepreku. Na taj način, komunikacija, ma koliko da je razvijena, isključivala bi zauvek direktan kontakt. Upravo je u San Francisku otvorena jedna specijalizovana prodavnica koja 'se zove »Konverzacija«; četrnaest posebnih salona su na raspolaganju klijenata koji mogu da govore о svojim problemima ili о bilo čemu drugom nekome ко ih sluša po tariti od 35 franaka na sat. Da li ée makro, mezo, mikro-televizija imati pravo na jednu sličnu karikaturu? Moguée je kladiti se, ulog nije na nebu veé na ovoj zemlji.

S francuskog prevela Mira Kun-Broćić

(Studija objavljena u časopisu COMMUNICATIONS, br. 21, 1974.)

69