RTV Teorija i praksa

obrazovanje iskazano kroz školsku spremu podstiče potrebu za informisanjem. Рге nego što definitivno istaknemo tvrdnju da su stepen školske spreme i gledanje televizijskog programa u tesnoj vezi, potrebno je da ustanovimo u kolikoj meri postoji zavisnost između ekonomske moči stanovništva (posedovanje televizora) i školske spreme. Razumljivo je da lica sa višom školskom spremom ostvaruju i veče lične dohotke, što je opet povoljnost više da što pre kupe TV prijemnik. Zbog toga smo na 51.3 prikazali zavisnost gledanja televizije i posedovanja prijemnika. Stubičasti dijagrarai pokazuju da je pojava u potpunosti zadržala trend iz 51.2 ali je nešto blaža. I za lica koja žive u domačinstvima snabdevenim TV prijemnicima, može se tvrditi da njihovo interesovanje za televizijski program iskazuje pozitivnu zavisnost od stepena školske spreme. Uticaj ekonomskih i drugih faktora nije presudan za gledanje televizije več su to pre svega obrazovanje i godine starosti. To, dakle, znači da se i za televiziju može reči da je medij mladih i školovanih bez obzira na njeno kratko postojanje u našoj zemlji. Iz ovoga što je do sada rečeno, može se posrednim putem zaključiti da tzv.aktivno stanovništvo iskazuje nešto veče preferencije prema televiziji od izdržavanih lica (đaci, domačice i dr.) pa bi, s obzirom na to da jedan deo radnih Ijudi radi po smenama, možda bio vredan pažnje

131