RTV Teorija i praksa

mediji su već preuzeli mnoge funkcije savjetodavaca, onih koji upučuju, poučavaju, daju informacije i sl. Druga osobenost masovnog omladinskog auditorija proizilazi iz procesa socijalizacije i socijalnog sazrijevanja mladih Ijudi. Masovni mediji postaju istaknut i vidljiv faktor u procesu socijalizacije ličnosti. Ovo je značajan momenat masovne komunikacije, kad se zna da je mladost period formiranja životnih aspiracija, osnovnih vrednosnih stavova i sl., s jedne, a da masovni mediji ne utiču toliko na mijenjanje već formiranih, koliko na modifikaciju i formiranje labilnih stavova, s druge strane. Treča osobenost je vezana za socio-demografsku dimenziju. Mladi su daleko pokretljiviji nggo stariji pripadnici masovnog auditorija, što je u interakciji sa masovnim medijima veoma značajno za kontakte primarnog karaktera. Zapravo, ta radna, profesionalna, socijalna i psihološka labilnost najviše pogoduje masovnim medijima, koji nastoje od njih formirati sopstvenu publiku. Od svih masovnih medija čini se da je radio najbolje uspio prilagoditi svoje djelovanje ovoj konstanti. Na slcdećoj karakteristici omladinskog auditorija sva sredstva masovnog komuniciranja su zasnovala značajan dio svog djelovanja. Radi se o obrazovno-vaspitnom procesu, u kome se nalazi najviše mladih ijudi. Svi masovni mediji, naročito televizija, postali su značajan faktor u tom procesu. Ona je več postala značajno nastavno srcdstvo, a u nekim slučajevima se pokazala najefikasnijom. U prostranim i za komunikaciju nepogodnim

23