RTV Teorija i praksa
savetovanja, a mi smo kao kuća dužni da, zajedno sa našim drugovima koji se bave tom tehnikom, damo odgovor i na to pitanje, jer smatram da je to sastavni deo onoga što mi preko svojih antena pružamo slušaocima. MARIJAN KAREN, spoljni muzički saradnik Radio-Beograda: Ja se vraćam nazivu „rekreativna muzika” i pitanju kome ona pripada. Ne bih se složio da je ona uglavnom zvuk mlađih slušalaca. Radeči na živom programu ja u momentu emitiranja osječam šta se dešava kod slušalaca, јег imam direktan kontakt sa tim slušaocima. I tu ima Ijudi svih društvenih struktura, najrazličitijih profesija. Recimo, može se vrlo fino uživati, za mene imaju ogromnu vrijednost, koju bih uporedio sa velikim djelima klasika, stvari Mišela Legrana i sl. To nije samo muzika mlađeg dijela auditorijuma; ali čak ako se i složimo i ako prihvatimo da je to muzika mladih Ijudi, moramo voditi računa što plasiramo i kako plasiramo. Zato i tražim da se muzičkim saradnicima, urednicima, redaktorima i ostalima pokloni puna pažnja. Ako je to muzika mlađih Ijudi, mi koji je emitiramo i vi koji je stvarate, mi zajedno preko radio-talasa praktično vaspitavamo našu socijalističku omladinu, mlade Ijude koji če danas-sutra biti na mjestima u privredi, ekonomiji itd. Dakle, mi ih sad muzički obrazujemo putem radija. Jer, danas veliki dio Ijudi nema vremena da konzumira klasičnim putem umjetničke vrijednosti. Ali, eto, tu je radio i to treba iskoristiti. Mi to moramo iskoristiti, a za to imamo načina. Dalje, kako stojimo sa problemom nedostataka muzičkog materijala? Ja mislim da bi se to moglo vrlo lako riješiti na jedan način: boljom koordinacijom između muzičkih urednika, saradnika, kompozitora muzike i diskografskih kuća. Jer, šta se dešava? Kad se snimi jedna ploča npr. novokomponovane muzike, tek onda kad je snimljena u ne znam ni ja koliko hiljada primeraka, dolazi pred Komisiju da ona kaže: ide ili ne ide. Šta se u tom slučaju dešava? Dešava se da su potrošene pare, da je ploča snimljena i sad ta ploča ne ide na program. Kad bismo mi mogli imati uvid u taj materijal pre snimanja ploče, to nam se ne bi dešavalo, i mi bismo konstantno i kontinuirano imali priliv zdravog i dobrog muzičkog materijala.
173