RTV Teorija i praksa

smatralo se za potrebno da se da opšta ocena sistema. Da li su ciljevi postavljeni u 1966. postignuti? Da li su programi bili tako raznovrsni, tako dobrog kvaliteta i sa tako širokim zahvatom kako se to predviđalo kad se stvarala „stimulativna konkurencija”? Kako je publika reagovala? Šta misle sami producenti o unutrašnjem takmičenju? Koji je bio nivo troškova u odnosu na manje razrađen sistem? Kako se to odrazilo na tehniku? Da bi se što tačnije donela ova ocena, stvorena je glavna uža komisija, sastavljena od predstavnika Uprave, TV programa i od osoblja. Njen je zadatak bio da izvrši glavnu kontrolu i da orijentiše rad različitih potkomisija. Mnogi službenici su učestvovali u ovim potkomisijama, a najduži izveštaj koji je zahtevao i najviše napora sadržavao je analizu produkcije programa. Bilo je isto tako i spedjalnih komisija i posebnih izveštaja o finansijskim i tehničkim pitanjima, o „komunikatorima” i TV gledaocima. Proučavanje je najzad postalo mnogo obimnije i duže no što se predviđalo u početku. Mnogi izveštaji sadrže vrlo opširne statističke informacije koje bi mogle, bez ikakve sumnje, da se iskoriste u drugim ispitivanjima. Veliki broj zaključaka donetih na osnovu raznih dokumenata su rezultati kompromisa između vrlo različitih mišljenja. Svako ko je upoznat sa radom radio-difuzije zna koliko je teško usaglasiti grupe Ijudi koji rade na programima, u administraciji, tehnici i sindikatu. Pa ipak, sada raspolažemo rezultatima u obliku devet različitih izveštaja i zaključkom koji je donela glavna komisija. Evo nekoliko najvažnijih zaključaka: ORGANIZACIONA PITANJA U pogledu organizacije, može se ukratko reči da je decentralizacija glavni cilj ovog sistema. Programske sekcije su sada u nezavisnom položaju, a veliki deo produkcije su preuzele regionalne sekcije. Broj lica koja imaju pravo odluke je veči nego ranije, no troškovi su porasli pa su i izvesni sukobi neizbežni. Što se tiče troškova, vrlo je teško reći koliko je tačno novaca potrebno da bi se koristio ovakav sistem dva programa u odnosu na sistem sa samo jednim programom. Pa ipak, finansijski izveštaj ocenjuje neposredne troškove koji otpadaju

120