RTV Teorija i praksa

14 Iz referata generalnog sekretara JRT dr Ivka Pustišeka na savetovanju EPPRTV centara Dubrovnik 1976. godine.

kvantitet nije srazmeran potrebama i mogučnostima naše privrede. Ali sve što je dosada urađeno, finansirano je uglavnom iz sredstava naših televizijskih studija. Materijalni, kadrovski i organizacioni kapaciteti, kako pojedinih televizijskih centara tako i JRT su za ove namere, međutim, veoma ograničeni. Bilo bi od obostranog interesa, da se naša privreda u celini, a posebno za izvoz zainteresovane OUR tešnje povežu sa televizijskim centrima. Rezultat ovog povezivanja bi uz finansijsku saradnju mogao da doprinese večem uticaju na izbor i efikasnost prikazivane privredne tematike. Jugoslovenska radio-televizija može da otvori za OUR, još jedan interesantan kanal za međunarodno popularisanje njihovih proizvoda i usluga i to preko „SPORT TV”. Naša TV je naime, preko JRT zajedno sa deset drugih evropskih radio-difuznih organizacija, formirala svoj međunarodni ekonomsko-propagandni pul. „SPORT TV” preuzima organizaciju i plasiranje EP preko TV prilikom velikih međunarodnih ili nacionalnih sportskih priredbi od interesa za više zemalja. Sem nekih banaka, ove mogučnosti prodora van naših granica nisu, prema informacijama JRT, do sada koristile neke druge organizacije udruženog rada npr. industrija ili turizam. 14 Smatram da bismo izloženim načinima mogli zajednički učiniti dalji snažan korak u prodoru jugoslovenske privrede i turizma na inostrana tržišta. U prilog ovakvih razmišljanja govori übeđivačka moć televizijskog medija i njegova globalna rasprostranjenost.

174