RTV Teorija i praksa

o tim komercijalnim programima, u kojima se često podilazi najnižem ukusu (kad je reč o porukama i o muzici), bez odgovarajučeg društvenog uticaja, sigurno je da EP programi u ovim stanicama ne obavljaju svoju ulogu u društvu na zadovoljavajući način. DRUŠTVENI UTICAJ NA EKONOMSKOPROPAGANDNE PROGRAME Imamo li u vidu ono o čemu je več bilo reči, da se na pitanje kako svako informativno glasilo, pa i radio, ostvaruje svoju ulogu u društvu, odgovor mora da nađe tek ako se ima u vidu celina njegovog delovanja, logično bi bilo da se nađu mogučnosti da se obezbedi društveni uticaj na sve delove radio-programa, a to znači i na ekonomsko-propagandni. Izgleda da se na tom planu nalazimo tek na početku. Programski saveti, uglavnom, okupirani delovanjem informativno-političkih programa, vrlo retko razmatraju idejnopolitičke, kadrovske i druge probleme sa kojima se susreču EP programi. Stanje u tom pogledu mora se menjati. Izlaz bi, verovatno, valjalo tražiti u pravcu kojim se več krenulo na nekim drugim sektorima. Prilikom rasprave o nekim značajnim pitanjima delovanja glasila javnog informisanja postepeno se ustaljuje praksa da se, na te sastanke, sem članova programskog, odnosno izdavačkog saveta, poziva i jedan broj stručnjaka - specijalista za pitanje o kome se razgovara. Na neki način, deluje savet u stalnom i savet u promenljivom sastavu. Dobro bi bilo da se na sličan način radi i kada su u pitanju ekonomsko-propagandni programi. Uz

197