RTV Teorija i praksa

3 O perspektivi i dr. v. Lewis Mumford, Technics and Civilization, Harcourt, Вгасе & World, Inc., New York, 1934, str. 12-18 i str. 20-22. (Prevedeni odeljci u Čarls R.Voker (Charles R.Walker), Modema tehnologija i civilizacija, izd. „Naprijed”, Zagreb 1968.)

4 „Televizija nije slikovna, nego ikonična. Golotinja nije vizuelna, (zorna), nego skulpturalna, (opipljiva).”

postiže vrhunska simbolizacija podeie matematskog vremena u vezi sa matematski merljivim prostorom, a sve to za jednu muzičku emisiju (upor. kod L. Mamforda „merenje vremena... kao naročito obeležje muzike” 3 ) i to još u ambijentizaciji odgovarajuče istorijske epohe. Zaista genijalno! Dakle, na putu transformacije starih obrazaca u nove konfiguracije, koje če kao specifičan televizijski scenografski izraz biti jedan novi „elektronski dizajn”, sve više je potrebno uključivati i račimati sa „elektronskim crtačima” - ortikonskim cevima, sintetizerima, kolorizerima itd., pogotovu što su prvi koraci več učinjeni, a što na ovoj izložbi nije istaknuto (vredni prilozi istih stvaralaca iz ovih specifičnih televizijskih područja koja kombinuju elektronske trik-generatore, „сгота кеу” itd gde takođe imamo vrlo uspele autorske priloge, kao npr. scenografa Nikole Teodoroviča između ostalih i za seriju emisija Mirjane Samardžić Nek se selo veseli). Bilo je neizostavno potrebno istači na ovoj izložbi такаг i jedan „eksperimentalni pano” kao uvođenje u svet televizijske scenografije i sceničnosti, takvom jednom panoramom učiniti korak ka proširenju dijapazona u pravcu suštinskih odrednica televizijske scenografske i kostimografske misli i prakse. U tom pravcu ostaje da zaključimo jednim indikativnim navodom uticajnog teoretičara elektronskih medija: La television n’est pas picturale, mais iconique. La nudite n’est pas visuelle, mais sculpturale. (Marshall McLuhan, Counter-blasf)

74