RTV Teorija i praksa

RADIO - TELEVIZIJA I JAVNOST Iz Izveštaja o budućnosti Radio-difuzije u V.Britaniji (Glava VI; Ananov odbor)

Najviše pisama dobili smo od onih koji žele da se javnost više pozabavi istraživanjem radio-televizije; iako veliki deo materijala koji smo primili potiče od organizacija ili pojedinaca profesionalno vezanih za radio-televiziju, ipak nas je broj drugih priloga koje smo primili uverio da mora doći do promene u strukturi radio-televizije, kako bi javnost i interesne grupe mogli da dostavljaju svoje predloge i zamerke direktno radio-televizijskim organizacijama. Dužnost BBC (Britanska radio-televizijska kompanija) i IBA (Nezavisna radio-televizijska uprava) je da saznaju kako javnost reaguje na njihove programe. One to delimično postižu istraživaniem auditorijuma. Njih zanirna koliko Ijudi sluša i gleda njihove programe i šta ti Ijudi misle o onome što su čuli i videli. Radio-televizija ne može, kao što je to slučaj sa nekim nacionalizovanim industrijskim granama, da ima potrošačke savete koje imenuje vlada, Potrošački savet dostavlja svoja mišlienja direktno vladi i industriji; a kad je reč o radio-televiziji, vlada ne želi da se meša u njen program, što bi morala da čini kad bi od potrošačkog saveta stizale kritičke analize. Ovo je razlog što BBC i IBA postavljaju sopstvena savetodavna tela da bi im pomogla u sticanju uvida u ono što lavnost misli o njima. SAVETODAVNI ODBORI I KOMITETi 1 BBC i IBA imaju Generalni savetodavni odbor. I jedna i druga kompaniia imaiu nacionalne odbore ili komitete u

83