RTV Teorija i praksa

mesta, uloge, prava i odgovornosti osnivača. U našem zakonskom dokumentu osnovna prava i obaveze osnivača su definisana uglavnom ovako: osnivač utvrđuje osnovnu programsku koncepciju lista ili radio-stanice i odgovara za njenu realizaciju; obrazuje izdavačke i programske savete; utvrđuje principe kadrovske politike; imenuje poslovodne organe i glavne urednike; donosi osnivačka akta; razmatra poslovanje organizacije i ostveirivanje programske koncepcije; daje saglasnost na proširenje delatnosti, ako neka organizacija želi da proširi svoju delatnost; i stara se o materijalnom položaju. Zakonom je definisano da međusob'ni odnosi između osnivača i kolektiva treba da se regulišu samoupravnim sporazumom. U praksi se nedovoljno ostvaruje ovakva uloga osnivača. Mi još nismo dovoljno razradili niz međusobnih odnosa između osnivača i organizacija informativne delatnosti, a negde se ostalo samo na osnivačkom aktu. Istina, rezultati su nejednaki, ima određenih uspeha u nekim organizacijama, u drugima je to manje, Međutim, svakako se mora celovitije i u skladu sa karakterom i ulogom glasila razraditi niz pitanja u međusobnim odnosima osnivača i glasila. Tu je i pitanje odgovornosti samog osnivača, јег osnivačka funkcija podrazumeva široke obaveze koje zahtevaju aktivan odnos osnivača u uređivačkoj politici, materijainim i kadrovskim problemima. Bitno je da sazreva saznanje da se ovi odnosi moraju jasnije razraditi, a time i odgovornost i pravo osnivača učiniti u praksi večim i uticajnijim. MESTO I ULOGA IZDAVAČKIH, ODNOSNO PROGRAMSKIH SAVETA U ZAKONU O JAVNOM INFORMISANJU U ostvarivanju posebnog društvenog interesa značajnu ulogu imaju izdavački, odnosno programski saveti. Razvijanje konkretnih vidova društvenog uticaja, što posebno naglašavaju Teze za primenu stavova i dokumenata XI kongresa SKJ, može se uspešno ostvarivati unapređenjem sadržaja rada i daljom razradom uloge saveta javnih glasila. Prilikom rasprave o izmenama i dopunama Zakona o javnom informisanju šire smo razmatrali položaj i zadatke saveta. Sadašnji zakonski propisi u SR Srbiji bez pokrajina u največoj meri regulišu sva bitna pitanja vezana za način formiranja,

16