RTV Teorija i praksa

igara u Montrealu priman u Evropu ргеко Ivanjice, dobio je najviše ocene tehničkih stručnjaka Evrovizije. U toku je izgradnja Doma RTB. Za nova studija od 900 i 400 kvadratnih metara i Kongresni centar „Sava”, iz koga treba već u idućoj godini da se emituje beogradski lokalni televizijski program, naručena je elektronska i druga oprema u vrednosti od 198,788.000 dinara. Nabavna vrednost svih investicionih dobara u tekućim cenama iznosi ргеко 1.500,000.000 dinara, II U poslednjim godinama karakteristična je težnja ka što višim idejnim i umetničkim vrednostima programa. Delujuči kao integralni deo sistema javnog informisanja, nastojali smo da svojim programima damo što konkretniji doprinos sprovođenju politike Saveza komunista, primeni Ustava i Zakona o udruženom radu. Među brojnim rezultatima pomenuču samo sledeče: informisanje o razvoju svih delova naše višenacionalne društvene zajednice postalo je ravnomernije šire i adekvatnije se obrađuju teme o NOB i revolucionarnim tradicijama; saradnja jugoslovenskih televizijskih stanica postala je sadržajmja i plodnija; ispoljeno je veče angažovanje u ostvarivanju društvenih zadataka informisanja; u programu je vidnije prisustvo nesvrstanih zemalja; efikasnije se ispunjavaju umetničke obrazovne i rekreativne fimkcije programa; povećao se udeo domačih emisija u ukupnom programu. Međutim, ne može se reči da je proces preobražaja programa okončan. Pre se može govoriti da je završena jedna značajna etapa u razvitku programa. Govoreći na XI kongresu Saveza komunista Jugoslavije o ulozi sredstava javnog informisanja, drug Tito je, između ostalog гекао: „Razvoj socijalističkog samoupravljanja i potrebe radnih Ijudi i građana zahtijevaju da oni u svemu budu blagovremeno i svestrano obaviješteni. To je jedno od njihovih bitnih samoupravnih prava. U tom pogledu veoma je velika i odgovorna uloga sredstava informisanja. Опа su oruđe u rukama našeg radnog čovjeka i građanina u njihovoj borbi za dalji svestrani razvoj društva.” Takva uloga sredstava informisanja predstavlja veliku obavezu za čitav kolektiv Televizije Beograd. Aktivno učešće u društvenoj komunikaciji kakav je televizijski program, može da

21