RTV Teorija i praksa

kadrova za televizijsku proizvodnju kulture i bilo čega. U pitanju je jedan relativno ograničen ukupni kreativni potencijal, da kažem intelektualni potencijal jedne zemlje koji zavisi i po nekim računicama, merama, od broja stanovništva, stepena obrazovanosti, strukture korišćenja radnog i slobodnog vremena, specijalizadjskog stupnja itd. Mi sad ulazimo u fazu koja otvara sve ove probleme o kojima je Sava govorio i u koju možemo odgovorno ući samo sa odgovarajučom formulom programske politike koja mora biti drukčija. Kakva, ne bih hteo sad da o tome govorim. l9 Odmah bih se vratio i na ono pitanje koje se odnosi na auditorij. Lola nam je rekao šta su oni hteli, sa kakvim su namerama krenuli. Šta se desilo? Kad je televizija doživela prvu ekspanziju, prvi talas, Ijudi su navalili u radnje da kupuju prijemnike, ne zbog XV dnevnika već zbog Lolinih humorističkih serija: Seruisne stanice i ostalih, i direktnih fudbalskih prenosa. To je činjenica. АИ šta ta činjenica znači? R.ĐUKIĆ: Ja bih hteo na to da se nadovežem. Govorimo o tome šta, kuda, kakva koncepcija? Nije čudo što čujemo da Švedska hoće da smanji program na 4,5 ili nekoliko sati, јег smatra da ovakvim preopterečenjem programom televizija sama sebi smeta, što uopšte nije dobro. Ona sve ostale kulturne vrednosti pokušava vrlo agresivno da onemogući: pozorište, film, odlazak u prirodu, izložbe itd. I Švedska hoće da smanji program na vrlo određen broj časova, da ne bude onako kao u Americi, ne znam koliko već časova dnevno.

19 U sledećem broju časopisa objavljujemo prikaz Godišnje konferencije Centra RTB za istraživanje programa i auditorija.

45