RTV Teorija i praksa

Prihvaćena je i ideja o unutrašnjoj organizaciji stanica kako bi se redakcije kadrovski osposobile za sistematsku programsku saradnju unošenjem zadataka iz tog delokruga u svoje normativne akte kao sastavni deo osnovne delatnosti. Imajuči u vidu ovakvu transformaciju zajedničkog delovanja potrebno je preispitati naše poiraanje samog termina „zajednički muzički program”. Postavimo li pitanje ~šta je zajednički program”? u večini slučajeva spontano ćemo odgovoriti da je to program kojeg dve Ш više stanica zajedno emituju. Ovakva definicija zasnovana je isključivo na kriteriju zajedničkog emitovanja. Ostali faktori kao što su: vreme emitovanja, stvaranje i uobličavanje sadržaja (uključujuči produkcijske aspekte), tehnička realizacija i drugo, ne uzimaju se u obzir. Ako pak krenemo u raščlanjavanje značenja termina „zajednički muzički program” samo na osnovu jednog - bilo kojeg - od navedenih faktora übrzo ćemo uvideti da prvobitna definicija o zajedničkoj emisiji nije održiva. Naime, sa stanovišta emitovanja zajednički program bio bi: 9 program jedne stanice u koji se uključuju druge; в program dveju ili više stanica kada se zajednički emituju; 9 program preuzet iz inostranstva kada se zajednički emituje. Zajednički program ne bi bio: © program dveju ili više stanica ako ga emituje samo jedna; ® program jedne stanice sačinjen od materijala dobijenog od drugih; 9 program koji se od materijala više jugoslovenskih radio-stanica emituje u inostranstvu. Po kriteriju vremena emitovanja otvara se problem istovremenog, odložnog i vremenski neograničenog emitovanja. Ako se opredelimo za varijantu da zajednička program predstavljaju programi istovremeno emitovani nastaje sledeča situacija: 9 zajednički su svi programi koji se istovremeno emituju na talasima dveju ili više stanica bez obzira na poreklo materijala i uobličavanje emisije; @ ne smatra se zajedničkim programom odložno emitovanje; 9 ne smatra se zajedničkim programom vremenski neograničeno emitovanje bez obzira na poreklo sadržaja.

48