RTV Teorija i praksa
Urednik-voditelj je u Novostima dana, nešto više nego ujutro, na terenu prenosa saznanja. Ujutru je animacija neophodnija nego u Novostima dana. Čovek je tokom prepodneva već društveno dejstvovao. Svoje brige utopio je u opštedruštvene akcije. Drukčije se oseča i ponaša čovek u tri sata popodne, nego u zoru. Zagazio je već u život i treba ga držati u koloseku saznanja. Kako dan teče, sve više idemo u dublje slojeve tema, od animacije ka racionalizaciji. U Novostima dana smo po pravilu bez direktnog kontakt-elementa, koji nije isključen, ali nije prioritetan. No, i tu postoji povratna sprega, kao i u Dnevniku, bar pretpostavljeni dijalog sa slušaocima. Dnevnik objašnjava, komentariše... Glavni odgovor u Novostima dana je - šta se danas dešavalo? Ka Dnevniku idemo istražujući i zašto se to dešavalo i sa kakvim posledicama. U Dnevniku su slušaoci najširi spektar: i grad, i selo, i stari, i mladi, i penzioneri i njihovi unuci. Manje se uključuju veliki gradovi, gde su veliki izazovi za večernju razonodu i politički život, a više unutrašnjost i selo, u kojima se rano leže, manje izlazi iz kuče. Struktura sadržaja je u Dnevniku zbog toga obavezno raznovrsna. Moraju da budu zastupljene sve rubrike koje su usmerene svim kategorijama slušalaca. Dnevnik ne bi smeo, na primer, sasvim da žrtvuje - izostavi kulturu zato što ima rnnogo drugih političkih događaja danas. Sport mora da ima svoja tri-četiri minuta, da bi se postigla slušanost. Kultura mora da ima svoja tri-četiri minuta o novoj knjizi, o novoj ploči, o festivalu koji interesuje javnost Vrlo je vidan i masovan vid kulture muzika. U kulturnim rubrikama muzika se ignoriše. Neophodni su redovni, bar sedmični muzički osvrti u govornim emisijama. Voditelj koji priprema i prezentira Dnevnik ne mora da bude šarmer i animaciono da deluje, ali zato treba da je i komentator tog programa. Voditelj pita sebe prvo: - „Šta mi je glavno u ovoj emisiji? Šta sad treba da sugerišem slušaocima? Šta če njih najviše da interesuje, najviše da im koristi i najviše društvu da doprinese? Ovo ču da forsiram, ovde mi se čini da mogu da delujem u društvenoj akciji.” I, uređujući emisiju, on vodi akciju, ne čita tuđe najave. Emisija je društvena akcija. Voditelj je komentator i usmerivač te društvene akcije. On mora da zna šta mu je u datoj emisiji
39