RTV Teorija i praksa

Svet koji se prikazuje Svet koji se prikazuje u posmatranih 8 emisija je realan; svet mašte prisutan je u nekoliko legendi koje su u 3 emisije reporteri ispričali („Legenda o maju” u emisiji Putujući glumci, legenda o feničanskoj princezi Didoni i postanku Kartegine i legenda o plemenitom marokanskom vladaru u emisiji Ivicom Meditemna; legenda o korejskom junaku Sondjuk-đo u emisiji Koreja I). Priroda Realni svet predstavljen je svetom prirode: zemljom i neživom i živom prirodom. Neživa priroda (mora, reke, jezera, planine) je i ovde samo ambijent, a ne predmet, sadržaj priloga u emisijama. Živa priroda predstavljena je u svim emisijama čovekom; životinje se pojavljuju na trenutak u jednom zoološkom vrtu, a biljke samo usputno, kao deo ambijenta u 4 emisije. Društvo Društvo i društvene pojave osnova su sadržaja svih posmatranih emisija. Rečeno je več da su gotovo podjednako zastupljene strane emisije, strana društva i stram narodi i naša zemlja, naše društvo i naši narodi i narodnosti. Od jugoslovenskih naroda i narodnosti u emisijama su zastupljeni oni kojima je srpskohrvatski maternji jezik (Srbi, Hrvati, Crnogorci, Muslimani). Ostali narodi i narodnosti msu zastupljeni, niti se o njima govori, izuzev što se u jednoj emisiji ( Poruka ) čula jedna pesma na slovenačkom i jedna na makedonskom jeziku. Posmatranih 8 emisija orijentisane su na kulturno-umetničke i istorijske pojave. Ostale društvene pojave zastupljene su veoma malo, ali su dosta raznovrsne. Kako se škola u ovim emisijama sasvim marginalno pojavljuje, nisu mogle biti analizirane sve one pojave _ sistemom kategorija) koje su vezane za školu i život u školi. Škola se pojavljuje u dve emisije: u emisiji Priča o filmu i u emisiji Koreja 11. U obe emisije predmet pažnje su vannastavne aktivnosti dece u škoii.

88