RTV Teorija i praksa

su jednostavno skinuti sa programa. Skinuti su kao rardjih festivala direktni prenosi, pa kontakt programi i sada su uvedeni kao nešto novo i originalno „Rekreativni”. Za one koji ne znaju Sta to znači evo objašnjenja; klasične muzičke emisije, recimo o Mocartu ili o Miti Trefaltu (ko brže naduva luftbalon), onda novogodišnja novosadska emisija sa vicevima na jezicima naroda i narodnosti, zatim amaterizam i druge zanimljivosti iz Večeri u Pljevljima... To bi bilo što se tiče rekreacije. Sem tog i prethodno pomenutog žanra (informativnog) jedan dan je bio posvećen dečjem programu, a posebno je emitovana i TV drama. U ovu poslednju grupu uvrščene su dokumentarne drame poput Bolesti ozdravljenje Bude Brakusa Žebmira Žilnika koja nije nimalo dramatičnija od Poslednjeg katrandžije ili Života jedini čovjeka - Mihaila Rusa Đurovića Epizoda Velo misto postala je takođe TV drama kao i odlomak skopskog Ilindena. Kako je većina ovih programa viđena u redovnom emitovanju, ili na filmskom platnu, kao što je to sa Karanovićevim Petrijinim vencem, to im ne treba posvećivati posebnu pažnju. Ovako skupljeni na gomilu deluju prilično besmisleno. Jer, zna se šta se podrazumeva pod TV dramom. VideU smo čuvena ostvarenja BBC, poljske drame, finske, pa i naši studiji su ponekad znali da sagledaju izvesne prednosti, ili nemogućnosti kamerne TV dimenzije. Zanimljivo je da je Zlatna statua u dramskoj selekciji pripala Duši Počkajevoj, za ulogu u drami TV Ljubljana Iznenadni dogadaji u Kotu. To ukazuje da se i na televiziji pridaje sve veči značaj interpretaciji. Naime, još рге nekoUko godina bilo bi nezamislivo da najznačajnije priznanje dobije glumac, a da istovremeno scenarist iU reditelj budu mimoiđeni, Može se reći da je dosadašnji kliše nagrada ukinut, tako da najzad nisu svi odneU statue po republičkom ključu ili nekom drugom, već po savesti žirija. RAZBIJANJE TV KLAUSTROFOBIJE Moglo bi se reći da televizija postiže pravi efekat kada sama proguta sopstvenu prostornu ograničenost Iz Montrea stižu vesti da je muzički program Mondovizije dosta skučen, neke odlomke smo i na našem programu videli. Izvesne beogradske emisije unele su, zahvaljujući рге svega medijskoj obrazovanosti Stanka Crnobrnje i maštovitosti i dubovitosti Borisa Miljkovića i Branimira Dimitrijevića i u monitore Montrea novi prostor. Rokenroler je u Portorožu tako delovao kao da je u sinemaskopu viđen, a provincijsko svetlucanje kao sa božične

48