RTV Teorija i praksa

Antonen Arto lansira u Parizu Cenči (Les Cenci), spektakl naizgled bez sutrašnjice no, koji, prateći različite manifestacije, označava istorijski zaokret savremene svetske dramaturgije. 1936. London emituje redovne televizijske programe; Pariz sledi njegov primer 1937, a Empajer Stejt Bilding, u Sjedinjenim Američkim Državama, 1941. godine. 1940. Objavljivanje u Njujorku (MacGraw Hill Book Сотрапу) prvog komada pisanog za televiziju The three Garribeds, Artur Konan Dojla. Škola zvana Čajevski i škola Redžinalda Rouza otpočeče s radom posle rata i trajače do oko 1955. godine. 1943. Prvi televizijski list u Skenektediju (Sjedinjene Države). 1948. Jedino Velßritanija, Francuska, Sovjetski Savez i Sjedinjene Države prenose redovne televizijske programe. 1953. Vestris (Vestris) i Čedvik (Chadwik) dešifruju Mikensko linearno B pismo. 1956. U Francuskoj, početak progresivnog osvajanja žanrova i uspešnih zakona televizijske dramaturgjje ргеко onoga što je Žan d’Arsi nazivao „školom Bit-Šomon”. Smatra se da je ona prva koja je uživo uvela novelu u domen televizijskog spektakla, i tradicionalnom domenu zapleta pridodala domen priče. Kaže se, isto tako, da je škola Bit-Šomon od dramskog prideva načinila dramsku imenicu (rukovođenje Žan d’Arsi). 1958. Fizičari Tauns (Townes) i Šeulou (Schawlow) izlažu princip lasera, koji omogučava da se u jednom jedinom talasu manjem od hiljaditog dela milimetra, prikupi zračenje atoma,

132