RTV Teorija i praksa

mnoštva boja izvršen je jedan uži izbor koji uređaj nudi umetniku da iz njega izvrši svoj izbor. Taj izbor predstavlja njegovu paletu boja. Pre nego što izvrši ovaj izbor boja, on mora da odluči da li žeb da te boje podražavaju neprozirne ili prozirne. I Umetnik tu paletu koristi na uobičajeni način, s tim što mešanje boja nije fizičko već elektronsko. Od tih boja moći če mešanjem da dobije sve boje koje se inače mogu dobiti, a za svaku dobijenu boju uređaj će, na zahtev, dati tu boju u željenom stepenu svetline (stepenu valera) i stepenu zasićenosti. Pre nego što počne sa slikanjem umetnik odredi teksturu i bojm. podloge predstavljene na ekranu. Tokom rada on može u svojoj paleti jednostavno da zameni neku od boja drugom ili da izvrši nov izbor boja. Svoj izbor boja (paletu) može da stavi u elektronsku arhivu (memoriju) uređaja, kako bi ga imao na raspolaganju. Boju jednom upotrebljenu tokom rada na slici ne ; mora ponovo da pravi, dovoljno je da dodirne to mesto pisaljkom pa da dalje shka u toj boji.' Površinu koju korisnik ograniči konturom ovaj uređaj može ujednačeno da oboji u željenoj boji. Na već gotovoj slici uređa] 5 može da zameni boju koja se javlja na jednom ili više mesta na shci, novom bojom. Za potrebe izrade sitnih detalja na slici uređa] nudi mogućnost da na zahtev uvehča sliku dva ih više puta. Na tu komandu biće prikazan na celom ekranu deo shke (polovina, četvrtina, osmina, šesnaestina) što olakšava doterivanje, kao kada bi se pri običnom slikanju koristila lupa. ARHIVIRANJE Slike stvorene televizijskim slikarsko-grafičkim uređajem mogu da se prikažu u televizijskom programu. Za vreme stvaranja neke slike pomoću ovog uređaja, gledalac može u televizijskom programu da prati ceo tok slikanja od prvog do posleđnjeg umetnikovog poteza. Kao što na ekranu uređaj obrazuje slike u boji elektronskim sredstvima, pretvaranjem električnih vehčina u optičke, tako se u njegovoj elektronskoj arhivi (memoriji) mogu da čuvaju stohne gotovih shka u električnom stanju, pa stoga na znatno manjem prostoru nego na do sada poznate načine arhiviranja.

184