RTV Teorija i praksa

Pjer Dekav

DA LI ĆE TELEVIZIJA DONETI NOVU UMETNOST

1 Studija je objavljena u je sen 1938. godine

2 „Radio-Tribina”

3 U originalu „emisija radio-pozorista” („des Emissions radio-thćStrales").

„Francuska televizija je prevazišla oblast eksperimenata da bi dostigla industrijski i komercijalni stadij... Slika će prikazivati nove discipline za ,gledaoce kod kuće'... Umetnička traganja, sada u toku l , dopuštaju da se nadamo razvoju ,nove umetnosti”’... Vrlo interesantne ankete poslednjih nedelja istakle su mesto koje od sada zauzima radiofonska umetnost, poglavito u oblasti dramske produkcije. Rober de Boplan (Robert de Beauplan) u časopisu „T.S.F. Tribune” 2 i Andre Varno (Andrć Warnod) u listu „Figaro”, daii su veoma korisne doprinose proučavanju radio-pozorišta koje je sada u punom zamahu na francuskim talasima zahvaljujuči stvaralačkoj aktivnosti Luja V. Poršea (Louis W. Porchć), direktora radio-dramskih 3 emisija pariskih radio-stanica državne mreže. Nikad se nije toliko govorilo o ovom radio-pozorištu koje se rađa, čije smo zakone, težnje i tendencije nedavno pokušali da odredimo. To čak više ne poriču ni protivnici radio-pozorišta. Ali oni mu dodeljuju ograničen život, služeći se, kao što je to činio Benžamen Kremje (Benjamin Crćmieux), tendencioznim poređenjem sa nemim filmom koji je umro kad je progovorio. Zaista je teško verovati da će televizija übiti radio-pozorište.

68