RTV Teorija i praksa

Ratomir Damjanović

GRADSKI RADIO OTVORENI PROGRAMSKI TOK

Gradske radio-stanice Studio B i Beograd 202 već godinama neguju poseban vid emisija, oblik radijskog izražavanja kome je umesto uobičajenog izraza emisija, prikladnija odrednica programski tok. To nije emisija u klasičnom smislu, shvaćena kao vremenska celina u kojoj se obrađuje određena tema ili niz tematski srodnih sadržaja Osnovna karakteristika programskog toka je, naprotiv, otvorenost prema raznorodnim sadržajima koje u organsku celinu povezuje grad kojem je program i namenjen. Grad se, dakie, javlja kao određena tema koja vezuje j povezuje slušaoce Možemo se upitati nije li radio u celini, posebno onaj koji emituje program 24 časa, u stvari jedan veiiki tok (ne samo u tehničkom smisluj? Ima li prema tome opravdanja govoriti o programskom toku kao o novoj kategoriji emisija i koji su to elementi koji ga određuju? Šta se podrazumeva pod emisijom u klasičnom smislu, a šta pod emisijom u kojoj je sproveden princip toka programa? Radio-program uistinu stalno „teče”, sastavljen od niza emisija različitih po sadržaju, nameni i formi, snimljenih ili uživo emitovanih Vezivno tkivo između i unutar tih emisija je muzika Ona u tako koncipiranom programu ima ne mali značaj, ali je ipak u drugom pianu. Primaran je govorni sadržaj (naravno, izuzimaju se muzičke emisije U programskom toku značaj muzike je prvorazredan, pretpostavlja se da ima magičnu moć, pa joj se ustupa značajan vremenski prostor Traži se, zapravo, jedinstven sk.ad govora i muzike Programski tok podrazumeva kao obavezno duže programsko vreme U suprotnom, načeio toka (proticanje vremena bi bi.o nemoguće sprovesti „Emisija” ovog tipa treba da traje tri, četiri, pet sati i da ima sasvim određenu koncepciju i formu koje se opiru shvataniu tog programskog vremena kao jedne ili niza emisija u kojima je sprovedeno nače.o tematske iii

92

RADIO