RTV Teorija i praksa

Smiljana Rozmana. Jedino je treći film, Cigličev pokušaj oživljavanja Rozmanove Kafane ostao na nivou školskog rada. U Lutki su uspešno zaigrali Jerca Mrzel i Srečko Špik; i u druga dva filma glumci su uspešno i simpatično sekundirali svojim mlađim kolegama rediteljima. „Delo”, 20. maja 1976. Veče studenata filmskog odseka AGRFT bilo je prijatno iznenađenje i obečavajuća najava mlade generacije... Utisci koje su ostavila tri kratka filma i pet dokumentaraca, na žalost malobrojnom auditoriju, bili su zaista prijatni, naročito onima koji znaju da bi Akademija mogla da sastavi još nekoliko ništa slabijih programa, pa se činilo da previše retko i preskromno nastupa u javnosti, jer za film je i te kako značajno da se proveri i potvrdi u neposrednom dodiru s gledaocem... Preddebitantska Pula - 197 3. Projekcija je oduševila. Posebnu pažnju zaslužuju dokumentarni studijski filmovi Freska Igora Košira i Otkriće Gorana Šmita. Kod pomenutih filmova treba posebno istači kreativnu montažu... Ovi filmovi mogu da se porede s filmovima najboljih fihnskih škola. „Dnevnik", 29. maja 1976. Projekcija beogradskih, zagrebačkih i Ijubljanskih studenata filmske umetnosti u organizaciji „Foruma” i u Ijubljanskom bioskopu „Komuna” treba da pokaže šta jugoslovenskom filmu obećavaju njegovi budući autori... Većina prikazanih filmova bila je po žanru portref bilo da se radi o čoveku koji otkriva potrošačku Ameriku (Matija Milčinskd, Razgledajte novi svet - posetite Ameriku), Kafkinom junaku (Marjan Ciglič - Sudbina) ili posve konkretnom Stanetu Severu (Anton Peršak - Put je završen) i Ivanu Mraku (Hadi Talal - Bez Ijubavi se potucaš kroz život, živi mrtvacu). U ovim primerima radi se o psihološkim studijama, ponekad izuzetne prefinjenosti, koje najčešće traže svoj plastični refleks u društvenom konteksju. S tim karakteristikama su prikazani filmovi mladih, onih koji stvarno obećavaju da će generacija dolazećih filmskih stvaralaca uspeti da realizuje ono što današnja još deklariše...

68