RTV Teorija i praksa

8) Publikacije sa dokumentacijom, 9) Regionalne delegacije, 10) Odeljenja i službe generalnog sekretaiijata. |edna od najznačajnijih funkcija Instituta je arhiviranje kompletnog audiovizueinog blaga: 40 godina francuskog radija više od 30 godina francuske kinematografije i 30 godina aktivnog televizijskog emitovanja. Nacionalni audiovizuelni institut vlasnik je i čuvar ovog kulturnog bogatstva. Uloga arhive se ne svodi samo na čuvanje več i na obnavljanje, a posebno i na ponovnu upotrebu postoječeg umetničkog materijala, Prema podacima iz 1980. godine arhiva Audivizuelnog instituta objedinjavala je oko 800.000 arhivskih jedinica, i to: • 200 000 dnevnih aktuelnosti, • 40 000 francuskih aktuelnosti, • 40 000 filmskih emisija, @ 20 000 video-emisija i • 500 000 zvučnih dokumenata. Tokom iste godine iz arhive je udruženjima za emitovanje pozajmljeno više od 23 hiljade TV dokumenata i 9 500 radio-dokumenata U naše vreme vizuelni i zvučni dokumenti upotrebljavaju se kao nova, prateća, ilustrativna forma izražavanja (setimo se režije pozorišne predstave Lenjin, Staljin, Trocki u režiji Saše Petrovića na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu) kao što su se nekada upotrebljavali rukopisi, slike ili fotografije. Kako su ovi dokumenti postali kulturno i istorijsko nasleđe jedne zemlje, svedoci određenog vremena, primeri evolucije ukusa, mode, mentaliteta, oni nalaze sve više mesta u umetničkim i dokumentarnim pozorišnim, filmskim i televizijskim ostvarenjima. Arhivskom audiovizueinom odeljenju Instituta obraćaju se, osim francuskih, i strane televizijske kompanije u cilju dobijanja dokumenata koji im nedostaju prilikom pripremanja emisija - posebno emisija istorijskog karaktera. Francuske televizijske kuće ove arhivske materijale koriste na više načina: ® za pripremanje dokumentarnih emisija, ® komponovanje sadržaja istorijskih emisija o samoj televiziji (emisija Dosije ekrana /„Dossier de l’ecran” - slična našoj

82