RTV Teorija i praksa

joj mi i pridajemo poseban značaj i nastojimo da ostvarimo taj kvalitativni pomak. U ovih 30 godina, kvantitativno gledano, rezultati Centra su zaista impresivni: Centar je izveo 497 istraživanja programa, pojedinih emisija i auditorija. Izvedeno je još oko 206 recenzija, analiza sadržaja programa i anaiiza štampe u vezi sa programom. Izrađeno je i 38 posebnih analiza programske politike, prvenstveno razvoja pojedinih programa. Pračenje inostranih iskustava rezultiralo je u 693 posebna priloga. Centar, kao što znate, izdaje časopis „RTV-teorija i praksa” koji je počeo da izlazi 1975. godine i do sada je izašlo 28 brojeva, To je jedini časopis ove vrste u našoj zemlji, koji je veoma dobro prihvaćen u stručnim i profesionalnim krugovima. Njegovo međunarodno izdanje na engleskom jeziku imalo je vrlo dobar odjek. Unesko i druge međunarodne organizacije su čak tražile naknadno veči broj primeraka zahtev kojem, na žalost, nismo mogli da udovoljimo. Isto tako se, u okviru te Redakcije, izdaje i posebna „Biblioteka RTV teorija i pralcsa” u okviru koje se pojavilo deset knjiga. Mogućnosti i potrebe su, naravno, daleko veće, ali to je rezultat koji je uslovljen raspoloživim materijalnim mogučnostima. Centar raspolaže skromnom bibliotekom i dokumentacijom koja sadrži ceo relevantan materijal, koju koriste sve više ne samo istraživači i Ijudi iz Kuće, nego i ostali zainteresovani koji u našoj dokumentaciji nalaze materijale koje ne mogu da nađu na drugim mestima. Redovno se prima i analizira 30 inostranih nedeljnih, mesečnih i periodičnih časopisa i deset domačih. U toku ovog dugog vremenskog perioda centar je radio različite poslove pa su, recimo, u periodu 1960-61. u Odeljenju za studij programa čak proizvođene i radio-emisije Danas na našem programu, emisija propagandnog karaktera, i Dogodilo se na današnji dan. Ovi osnovni kvantitativni polcazatelji i sami po sebi znače mnogo. Međutim, ono što jeste i treba da bude stvarni efekat vidi se, u stvari, u razvoju RTB koji je ostvaren u proteklih 30 godina, a koji je, naravno, svima dobro poznat, jer Centar nema nikakvih svojih posebnih ciljeva. Smisao njegovog postojanja i osnovni rezultati njegovog rada vide se ili ne vide u uspešnom funkcionisanju Kuće i njenom razvoju. Na taj način, tim putem i talcvim pristupom Centar ostvaruje kao sekundarni rezultat i značajan doprinos razvoju komunikologije

88