RTV Teorija i praksa

emisija omogućavajući mu da bira informadvne sadržaje i da ih„prima” kad mu je najpogodnije. Teletekst drži čovjeka u toku događaja i to ne dnevno aktuelno (kao štampa) ili aktuelno u određenim vremenskim terminima (kao radio i televizija), nego neprekidno aktuelno, kako vesti dotiču. Ovaj novi kanal pruža mogučnost za davanje raznih obavještenja i savjeta neposredno korisnih, oslobađa čovjeka neugodnosti uspostavljanja telefonskog kontakta sa radnim izvorima servisnih informacija. Omogućuje mu da posredstvom telefona zatraži od teletekst redakcije da mu emituje i neku posebnu informaciju. Izuzetno široke mogućnosti pruža za plasman komercijalnih poruka. Posebno omogućava bankama, osiguravajućim društvima, turistićkim agencijama i sličnim udruženjima da svojim komitentima neprekidno emituju odgovarajuće informacije i tako rasterećuju svoje šalterske službe i druge uobičajene kanale komunikacije. Posebna šansa jeste titlovanje umjetničkih i dokumentarnih TV programa da bi ih mogle pratiti gluhe i nagluhe osobe, a da to ne smeta ostalim gledaocima, kao i mogućnost titlovanja programa na više jezika, te da pri tom svak bira onaj jezik koji bolje razumi e To je i dodatni kanal za ostvarivanje potpunije obrazovne funkcije televizije, kojim se učenici mogu služiti u procesu savlađivanja nastavne građe i kao dopunska informacija na nastavnom času u školi Izuzme li se titlovanje za gluhe i višejezička titlovanja, sve druge mogućnosti su, uglavnom, demonstrirane i u našem eksperimentu. Tome svemu treba dodati da su mogućnosti budučih projektovanih uređaja teleteksta znatno šire. OSOBINE TELETEKST INFORMACIJE Posebno ukazujemo na iskustva oblikovanja teletekst Informaci ai organizovanja izvora informacija Pod oblikovanjem teletekst informacija podrazumeva se novinarsko oblikovanje teksta i grafičko-likovno oblikovanje pojedine informacije i cijelog magazina

127