RTV Teorija i praksa

То se može objasniti uvođenjem poznatog u prividnu haotičnost, prilagođavanjem, organizovanošću, klasifikacijom raznoraznih mogućnosti koje mogu nenadano da iskrsnu. Pri prenosu dramatičnih događaja (prirodne katastrofe, teroristički napadi, unutrašnji nemiri) kontekst samog zbivanja ima više narativnih slojeva. U Otvorenom djelu Umberto Eko i navodi primer prenosa katastrofalnog požara, epopeju o razaračkoj vatri, apologiju vatrogasaca, dramu spasavanja, karakterizaciju radoznale publike; ~U slučaju direktnog televizijskog snimanja događaji prirode ne uvrštavaju se u formalne kadrove koji su ih predvidjeli, nego traže od kadrova da nastaju zajedno sa njima, da ih determinišu u istom trenutku u kojemu su oni njima determinisani.” Tako u trenutku nastajanja prenosa kao dela, na višem ili nižem umetničkom nivou, i stvaraoci, kao pošiljaoci poruka, i auditorij, kao primalac, doživljavaju svojevrsnu avanturu koja vodi zajedničkom ishodištu - autentičnosti, zajedničkom interesu - spoznaji istine NOVE MOGUĆNOSTI, PROSTORI I ALTERNATIVE U ekspanziji različitih vidova komuniciranja posredstvom radija i televizije i delovanja na auditorij u celini, pojedinac je sve više izložen prihvatljivim. ali i neprihvatljivim uticajima raznoraznih programskih sadržaja, novih modela ponašanja i propagandnih poruka. Na taj način njemu se sužava mogućnost iskazivanja sopstvene ličnosti kao i prepoznavanja njemu bliskih iskustava Ne nalazeći opšte prihvaćene obrasce svakodnevnog života kao ni potvrdu svojih stavova u starim oblicima izražavanja radija i televizije, on

192