RTV Teorija i praksa

govori o uticaju na sasvim malu decu kod koje se stvara totalna neotpornost na programe televizije. Problemi leže u razvoju neprijateljstva, razlučivanju stvarnosti od fantazije, konfuziji u moralnim sudovima, bukvalnom razumevanju (ili nerazumevanju) jezika i smanjenoj kritičnosti rasuđivanja. Obavljeno istraživanje je pokazalo da bi bilo neophodno decu unapred pripremiti za gledanje televizije, naučiti ih da postanu svesna izvora informacija, pomoči im da razaznaju različite tipove programa, uputiti ih kako da razlikuju „stvarno” od „fantazije”, objasniti im upotrebu kamere i specijalne efekte kao i ciljeve reklama. Pored ostalih članaka, ovaj broj časopisa donosi i nekoliko zanimljivih osvrta na eksperimente, u pogledu sredstava masovnih komunikacija, vršene u zemljama u kojima su ona manje razvijena, Dati su primeri Perua i Mozambika koji, svaki na svoj način, upotpunjuju opštu sliku upotrebe medija koja je u ovom broju bila dominantna. Za razliku od do sada prikazanih brojeva časopisa „Communication” koji su se odlikovali obiljem raznovrsnih tema, broj 3 je sveden na tri osnovne tematske celine, Prva, koja obuhvata samo dva članka, započinje razmatranjem sistema telekomunikacija u Zapadnoj Nemačkoj, U članku pod naslovom „Telekomunikacije i pravila medija: skorašnji razvoj”, Marsels Snou (Marcellus Snow) nabraja i obrazlaže nove planove u razvoju ovog sistema. Cilj je popularizacija telekomunikacija kako bi svima postale dostupne, pogotovo svim granama privrede. U planu je i proširivanje programa radija i televizije, stupanje u vezu sa privatnim radio i TV stanicama Luksemburga radi razvoja propagandne delatnosti, razmatranje mogućnosti razvoja privatnih radio i TV programa u Sarskoj oblasti kao i osnivanje Komisije koja bi pratila rad ovih privatnih stanica. Posebna pažnja se posvcčuje razradi plana Francuske i Zapadne Nemačke za konstruisanje zajedničkog RTV satelita koji bi koristilc obe zemlje. Sa realizacijom ovog plana trcbalo bi da se započne do 1984. godine.

189