RTV Teorija i praksa

komercijalni uspeh osnovno i jedino merilo kada se određuje programska politika kompanije. ABC, sportska televizija Jedan od najvažnijih ogranaka ABC televizije, baš zbog komercijalnih razloga, je ABC sportska televizija (ABC sports). Velika zainteresovanost širokog kruga gledalaca za sportske događaje koje prenosi televizija dovodi do velikog procenta gledanosti sportskih programa, što samo po sebi povečava njihovu komercijalnu vrednost. Reklama tokom nekog važnog sportskog prenosa se mnogo plaća, na njoj se zarađuje, te je zbog toga borba za kupovanje prava prenosa značajnih sportskih događaja veoma oštra i sve tri američke televizijske mreže (ABC, CBS, NBC) su u njoj bespoštedni konkurenti. Od toga imaju koristi organizatori sportskih takmičenja, kako u SAD tako i u svetu, јег jedan od najznačajnijih izvora prihoda danas predstavlja prodaja prava američkim kompanijama. ABC je več godinama vodeča američka kompanija što se sportskog programa tiče. Emisija Veliki svet sporta, koja se prikazuje svake subote i nedelje, jeste najgledanija sportska emisija u SAD (ргеко 13% gledalaca), dok finalne utakmice američkog ragbija ргеко ABC televizije prati 44% televizijskih gledalaca, Uz Veliki svet sporta koji se emituje od 1962. godine, čitav niz drugih redovnih sportskih emisija predstavlja okosnicu ABC sportskog programa. Za Veliki svet sporta ABC je snimala mnoge sportske događaje u Jugoslaviji - skijaške skokove na Planici 1969, 1972, 1974. i 1979, Svetsko prvenstvo u stonom tenisu u Sarajevu 1973, Svetsko prvenstvo u plivanju i vaterpolu u Beogradu 1973, Evropsko prvenstvo u dizanju tegova u Beogradu 1980, Svetsko prvenstvo u stonom tenisu u Novom Sadu 1981, Svetsko prvenstvo u dizanju tegova u Ljubljani 1982, Svetsko prvenstvo u gimnastici u Zagrebu 1983. i druga sportska takmičenja. Kada je radila u Jugoslaviji, ABC je uvek tesno sarađivala sa Jugoslovenskom radio-televizijom. odnosno televizijskim centrom koji je pokrivao sportski događaj.

52