RTV Teorija i praksa

stvaralačkih sposobnosti podrazumevaju se i u sklopu obaveznog ostvarivanja jasno utvrđenih koncepcija za svaki segment svih programa. Individualno stvaralaštvo - dal Privatizacija iz ličnih ambicija koje proizvoljno modeliraju program - ne! Polazne tačke pri ovoj redefiniciji programskih koncepcija bile su: 1) Funkcije programa. 2) Usmerenost ka određenim kategorijama slušalaca (takozvane ciljne grupe auditorija). 3) Udeo u integrišučoj ulozi Radio-Beograda u radio-difuznom sistemu SRS. 4) Sadržajno-tematski krugovi. 5) Oblici prezentacije sadržaja. 6) Osnovne muzičke boje. 7) Odnos govor - muzika. 8) Udeo i vrste voditeljstva. 9) Žanrovi - osnovne medijsko-programske kreativne vrste. 10) Segmentni blokovi (jutro, nočni program, vikend-program, praznični programi, sportski mozaici itd.). Držeči se tih repera, osnovne karakteristike pojedinih programa određene su na sledeči način; Prvi program ima kao dominantu koja čini oko 50°o njegovih govornih sadržaja - informativno-političku valorizaciju aktuelnih zbivanja, informativnu kulturno-umetničku, informativno-obrazovnu i funkciju održavanja veza sa Jugoslovenima na privremenom boravku u inostranstvu. Prvi program zadržava (sa 20°/o govornih sadržaja) i zabavno-humorističku funkciju, sa 10% pedagošku, sa 10% prihvata integrativnu ulogu u odnosu na radio-difuzni sistem lokalnih stanica, i 10% informativno-servisnu funkciju za nivo SRS i SFRj. Odnos govora i muzike je 40 : 60, a određene su i detaljno strukturisane i osnovne muzičke boje, kao i oblici prezentacije, ciljne grupe i drugo. Drugi program dominanttno je obeležen kao kulturno-umetnički i naučno-obrazovni program sa rekreativnim elementima. Oko 70% njegovih govornih sadržaja treba da čine prilozi iz kulturne politike, kulture svakodnevnog života, amaterizma, popularisanja umetničkog i naučnog

28