RTV Teorija i praksa
• Gledaoci, kojima je televizija odavno prestala da bude atrakcija sama po sebi, sve selektivnije gledaju program. Često se opredjeljuju za programe strane televizijske proizvodnje i kinematografske filmove, pa im smotra Dani jugoslovenske televizije pruža mogučnost da u kratkom vremenu steknu utisak o programu domače televizijske proizvodnje. • Politikom televizijske sheme domači program je u nepovoljnom položaju, osim televizijskog dnevnika i igranog programa, јег je najčešče paralelno u konkurenciji sa najboljim filmovima svjetske kinematografije, sa stranim, posebno američkim igranim scrijama, pa se u takvim odnosima mnoge domače emisijc „uslijepo” emituju. To su neki od razloga što naš glcdalac ncma dovoljan uvid u domaču televizijsku proizvodnju, pa Dani jugoslovenske televizije pmžaju priliku da se informacija te vrste proširi. Ovakva manifestacija pruža priliku i za potpunije kritičko sagledavanje jugoslovenske televizijske proizvodnje. 111 Kada posmatramo samo domači program u zgusnutoj shemi Dana jngoslovenske televizije, neki ovlašni utisci o ukupnom programu pokazuju se u nešto drugačijem svjetlu. Postane jasnije koliko bi, recimo, bilo osiromašenje kada bismo iz redovnog programa izostavili inostranc emisije i film. To bi se, očito, najviše osjetiio na igranom programu. O kvalitetu muzičkog programa ionako se previše ne vodi briga. Dokumentrni program bi u tom slučaju ponajbolje prošao. Ovi Dani su maltene otkrili da se u redovnom programu emituju kvalitctne dokumentarne emisije ali, neprihvatljivim kriterijima sheme, često pokrivene najatraktivnijim svjetskim programima i filmovima na paralelnom kanalu, pa je zato malo gledan. No, možda važnije od svega što je ova smotra pokazala jeste saznanje koliko bismo u Jugoslaviji više znali jedni o drugima kada bismo u redovnom programu više
30