RTV Teorija i praksa

artikuliše. Za dijagnostički opis i početni pristup pojavi to su svakako korisna obaveštenja. Njihova svedenost u anketama nije uslovljena sarno tehničkim nedostatkom vremena nego i metodski, površnošču introspekcije, koja gledalačkom iskustvu ne daje da se izrazi izvan sažimajučih utisaka i uopštavajučih rekapitulacija mišljenja i ponašanja. Priliku da se sadržinom vrednujučih sudova o televizijskim emisijama nešto više bavimo, određujući je pre svega prisustvom i značenjem elemenata koje gledaoci imaju u vidu kada ovakve sudove donose, dobili smo, u posebno organizovanim uslovima, prilikom obrazovanja žirija gledalaca za ocenjivanje emisija na smotri Dani JRT, novembra 1984. godine. 1. Organizacioni odbor smotre Dani JRT predložio je istraživačkim službama RTV centara da obrazuju male grupe gledalaca za sistematsko i formalizovano ocenjivanje emisija naročito odabranih i predstavljenih u okviru ove manifestacije. U svakom republičkom centru bila je organizovana po jedna grupa sličnog sastava prema zanimanju, školskoj spremi, polu i generacijskoj pripadnosti, pod nazivom „žiri publike”. ' ; jove ocene u celini predstavljale su mišljenje žirija jugoslovenske publike. Žiri u Beogradu činila su dva radnika, dve domačice i po jedan administrativni radnik, stručnjak, učenik, student, penzioncri poljoprivrednik. Prema školskoj spremi bila su uključena po dva člana sa četiri razreda osnovne škole, osmogodišnjom osnovnom školom, KV i VKV stepenom, srednjom školom i fakultetom. Muškarci i žene bili su podjednako zastupljeni (po 5), kao i pripadnici pokolenja do i preko 30 godina. S takvom strukturom žiri je predstavljao skup pripadnika većih socio-demografskih grupa auditorija. Uz ovaj žiri, međutim, u Beogradu je obrazovana još jedna grupa iste veličine i sastava, sa potpuno istim zadacima. Njeni članovi smatrali su se žirijem i učestvovali su u svim postupcima ocenjivanja, iako bez

41