RTV Teorija i praksa

Scenograjija i lutke u emisiji Gordana Popović 1. kadar, total -početak-

materijalno potpuno nemotivisana radi na suludpm projektu. Neko me pita da li insistiram uvek na istoj ekipi? Nijedna druga ne bi bila luda da se zamajava. Ekipe se spontano sastavljaju, ne po afinitetima /umetničkim/, več po Ijubavi prema poslu i po kvalitetu te Ijubavi. Kada jedna ekipa tako dugo radi zajedno pojave se zavidljivci koji traže nešto ~iza” te navedena Ijubavi. Retko nađu. Ali i to je deo onog u početku pomenutog „unmakinga”. Isti, po Ijubavi, priključuje nam se direktor fotografije Duško Stefanovič. Satima svaki dan sedirno i mudrujemo. Vreme prolazi, cene rastu, Goda donosi prve skice, jednu lutku pravi po meni. Krajem januara muzika je gotova. Producent Miša Veselinovič juri po Beogradu da nađe prostor u kome bismo mogli da radimo beskrajno dugo, praktično danonoćno, jer sada već znamo da kadar nc može da se prekine, a može da ima i u nekirn totaiima kada su sve lutke prisutne preko 1000 faza, što znači 1000 sitnih pomeranja i između svakog pomeranja jedno klik-klak kamerom. Kasnije se, istina, ispostavilo da smo prvi kadar, takav jedan od 1000 klik-klakova radili 5 punih dana po 12 sati i sreća je bila što je nađen prostor bio samo naš. Jer ni lutke, ni maketa, ni nameštaj u maketi ni kamera, ništa ne sme od prekida do prekida da se pomeri ni za milimetar.

186