RTV Teorija i praksa
mislim da informacija ne može biti nikada mnogo nego je samo pitanje kako se one koriste, koji je nivo njihove dostupnosti i koji je njihov kvalitet. S. ILIĆ: Možda bi se moglo postaviti pitanje na koji način informacije dejstvuju na neku našu psihološku i socijalnu strukturu. Da li smo mi, recimo, sa tora poplavom informacija na neki način i uplašeni u nekim trenucima, da li nam se čini da ne možemo da ih savladamo? N. VAĐON: Priključio bih se konstataciji kolege Plavšića. Mishm dase mi još nismo pripremili da izdržimo ovaj masovni udar informacija koji doživljava ne samo naš prostor nego ceo vet. Praktično, ako pogledamo opremljenost naših ključnih informativnih medija mi i te kako zaostajemo za prosekom u Evropi ili u svetu. Pogledajmo to samo sa aspekta agencija. Ako uzmemo primer daje pre 20 godina, znači u nedavnoj prošlosti, protok informacija bio, da tako kažem, umeren, on je danas veoma agresivan. Danas svi imaju mogućnosti da fabrikuju informacije i da ih usmeravaju u regione koji ih interesuju, a samim tim i dase nametnu putem informacija. U ovom našem prostoru mi, na žalost, tek pokušavamo da uhvatimo korak. Вепфагапа roba S. ILIĆ: Kolega Đorđeviću, Vi ste u jednom momentu malopre u razgovoru rekli da svaka informacija ima beneficiranu cenu. T. ĐORĐEVIĆ: Da, informacija je neka vrsta beneticirane robe. To znači da je ne bi bilo baš lako m definisati sa stanovišta ekonomskih teorija cene. Izvesno je da ona ima vrednost koja ne nalazi uvek adekvatna pokrića u ceni i to upravo zato što je beneficirana roba Znači, društvo ima razloga da beneficira jednu aktivnost i da ne vodi brigu o tržišnim zakonima, o ponudi i potražnji i kako taj mehanizam defmiše nivo cene jedne informativne strukture, itd. U tom smislu tu bi mogli da se nadovežemo: koji su razlozi što društvo ili društvene vladajuće strukture beneficiraju informativni proces i proizvodnju informacija? N. VAĐON: Mislim da informacija ipak ima svoju cenu. Ovo je lep termin: beneficirana cena, ali zbog čega informacija ima cenu? Prava informacija u pravo vreme
16