RTV Teorija i praksa

direktno u program izjavom da je tog ponedeljka proveo u redakciji dvanaest časova, što uostalom nije neuobičajeno za ovu vrstu profesije. Kritičari su postavili i pitanje: zašto se autori nisu pridržavali žanrovske strogosti? Tako je u Obrazovnom programu Televizije Zagreb odabrana storija o izuzetnom zagorskom slikaru samouku Slavku Stolniku. Osim njegove slikarske radionice prikazana je ordinacija i pacijenti koji posle terapije kod Stolnika uspevaju ono što kod lekara nisu - prohodaju, progovore i postaju zdravi Ijuđi. Oni to sami pričaju u kameru. Slavko Stolnik je u svetu afirmisan umetnik i njegova platna izlažu se u pariskim galerijama. O njemu je objavljena izvanredna monografija, povodom koje je ova emisija i snimljena. Stiče se tako utisak da je, s obzirom na kategoriju u kojoj je prikazana, mada bez ulaženja u tehnologiju obeju profesija Stolnikovih, poučno biti samouk slikar i nadrilekar. Primera slične vrste bilo je na pretek, ali mora se priznati i da je televizija u svom razvitku sama srušila granice žanrova, јег svaka dobra obrazovna emisija nosi u sebi umetnost i pouku, što znači da ima i informativnu funkciju, jer nas o nečemu obaveštava. Najzad, to su pojave o kojima nije nezanimljivo razmišljati i saopštavati ih, јег se tako oštre kriteriji vrednovanja prograraa i razmene mišljenja stvaralaca i njihovih kritičara. NAJSNAŽNIJA DRAMA Tako je emisija Dokumentarnog programa Televizije Beograd Da Н su zidovi zatvora - zidovi pakia bila uzbudljivija drama od svih prikazanih u selekciji igranog programa. Božidar Kalezić i Slavko Čuruvija autori, ali рге toga istraživači zatvora u kojima su politički osuđenici, otkrili su nam jedan malo poznat prostor života. Svojevremeno smo na televiziji videli emisiju Zvonka Letice o zatvorima i рге toga dokumentarni film Vere Jocić, ali nikada tako jasno, sa otvorenim pogledom u kameru i bistrim glasom, osuđenici (jedan je osuđen na ukupno 63 godine) nisu govorili o svojim prestupima i budućnosti. Ima se utisak da je kamera Zorana Sinđelića koja je u prethodno nagrađenoj obrazovnoj emisiji Studenica

172