RTV Teorija i praksa

Srebrenka Ilić

DOKUMENTOVANA TELEVIZIJSKA DOKUMENTARNOST

Jedna kratka evrovizijska storija, ernitovana u dnevnoj razrneni a potorn i u televizijskirn dnevnicima, pre nešto više od godinu dana, posebno se urezala u naše pamćenje. To je trenutak pogibije reportera na ulicama Bejruta, u kome je kamera gubeči svog vodiča, novinara, nastavila sama da snima. Kamera u pađu... zvižduk metaka, iskidani glasovi, čudan ugao iz kojeg posmatramo ranjenog čoveka koji se vuče po trotoaru ostavljajući za sobom krvav trag... U mnoštvu sličnih materijala kojima nas reporteri svetskih agencija zasipaju svih ovih godina i dana izveštavajuči sa zaračenih strana, zašto je baš ovaj izborio izuzetno mesto? Odgovor je, naravno, jednostavan. Bilo je to nešto kao dokumentovana dokumentarnost, trenutak u kojem je čak i svaka mogučnost reporterske intervencije, nekog kasnijeg izmeštanja kadrova ili dopunskih informacija potpuno otklonjena. Kada smo zamislili i promišljali Dokumenlarno veće Televizije Beograd, poželeli smo da upravo ovu storiju stavimo u špicu emisije i dugo nismo mogli da se odvojimo od te namere. Bio je to izraz našeg opredeljenja da u ovoj emisiji objavljujemo priloge koji će moči da pobude svojom izvornošču, snagom

45