RTV Teorija i praksa

detetom sačini plan kada i koje emisije će gledati, u okviru planiranja vremena za obaveze i igru. Najbolje je kada počinje nova serija emisija da se roditelji informišu o sadržajufda procene odgovara li uzrastu njihovog deteta) i da sa detetom odgledaju prvu emisiju. Posle razgovora sa detetom, donose odluku hoče li da prati seriju ili ne. Ako je u porodici televizor stalno uključen i ako i odrasli ne čine izbor emisija koje če gledati, teško da če dete da prihvati da gleda određene emisije. Brzo se navikne da gleda sve (vremenski dugo i bez pravog razumevanja onoga što gleda), što dovodi do negativnog uticaja na njegov razvoj. Najbolji način da dete gleda samo odabrane emisije jeste da se po završetku gledanja odmah ugasi televizor i započne razgovor o viđenom. Ako se to ne učini, sledeča emisija pobuđuje novo interesovanje kod deteta i poštovanje odluke teže se izvršava. Izbor emisije Več je bilo reči o tome koje se emisije prikazuju na našoj televiziji. Rečeno je da deca predškolskog uzrasta mogu da gledaju i neke emisije koje su namenjene školskoj deci, ali i odraslima, Naravno, takve emisije treba obavezno da gledaju sa odraslima i da o njima vode razgovor. Zato je veoma važno činiti izbor emisija koje če deca giedati Informacije o emisijama u dnevnoj štampi su nepotpune, najčešće se daje termin emitovanja i naziv emisije, ostalo je nepoznato. Bilo bi veoma korisno da u nekom „udarnom” terminu televizija posveti 2-3 minuta sadržajima i pedagoškoj oceni emisija koje bi deca trebalo da pogledaju. Pokušačemo da o tome postignemo dogovor sa televizijom, ali o ishodu ne možemo reči ništa više. Dečiji vrtič bi mogao da upotpuni informisanost roditelja o dečjim emisijama, bar kratkim pismenim uputstvima u kutku za roditelje, Na osnovu dobijenih informacija o TV emisiji ili seriji, roditelji odlučuju koju emisiju će gledati mlađe dete,

135